علیرضا چایچی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رشد فروش در این فصل بیش از هر چیزی متکی بر ترکیب افزایش 38.5 درصد نرخ و 14 درصد مقدار فروش محصولات آلیاژی به‌عنوان مهمترین محصول شرکت است.
وی افزود: فولاد آلیاژی ایران در پاییز موفق به افزایش سودآوری شد‌ که سود هر سهم تا پایان نیمه نخست سال جاری، 155 ریال بود، در پایان 9 ماهه امسال به 303 ریال افزایش پیدا کرد.
مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران بابیان اینکه رشد سودآوری به معنای بالاتر بودن رشد درآمدها نسبت به هزینه‌ها در پاییز است ، اضافه کرد: عدم افت محسوس تولید و فروش از دیگر نکات مثبت گزارش فصل سوم سال شرکت است.
چایچی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر رشد درآمد فروش از رشد نرخ بهای تمام‌شده سبقت‌ گرفت‌ و به معنای دیگر، افزایش هزینه‌های تولید محصولات به حدی نبود که ترکیب سودآوری را تحت‌الشعاع قرار دهد و این خبر خوبی برای شرکت محسوب می‌ شود.
وی یادآور شد: در 9 ماهه امسال با فروش 12.846 میلیارد ریال ، 303 ریال سود محقق شد در حالیکه فروش دوره مشابه سال قبل
7.097 میلیارد ریال و سود خالص 70 ریال به ازای هر سهم بود.
به گفته این مسئول ، حاشیه سود ناخالص شرکت در فصل بهار 10.5 درصد، تابستان 19 درصد و پاییز 21 درصد بود و به دلیل تحولات در مجموعه در یک سال اخیر، انتظار می‌رود تا پایان سال ، سود 450 تا 500 ریالی به دست آید.
مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران در ادامه بابیان اینکه کارخانه نورد سبک شرکت، پس از گذشت پنج سال ،توانست در مردادماه رکورد تولید روزانه یک هزار و 101 تن را برجای بگذارد، ادامه داد: در دی‌ماه بار دیگر این رکورد بزرگ با ثبت تولید روزانه یک هزار و 107 تن شکسته شد.
شرکت فولاد آلیاژی ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع فولاد آلیاژی در ایران و خاورمیانه است که در سال 1378 در منطقه خضرآباد استان یزد به بهره‌برداری رسید.
محصولات این شرکت در صنایع هوافضا، نفت و پتروشیمی ، نیروگاه‌ها، ابزارسازی ، لوازم پزشکی و جراحی، خودروسازی ، ماشین‌سازی و سایر صنایع ویژه، کاربرد دارد.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.