به گزارش ایرنا محمدعلی طالبی روز سه‌شنبه در مراسمی که به مناسبت افتتاح نخستین دفتر منطقه‌ای کمیسیون ملی یونسکو در ایران در محل شورای اسلامی شهر یزد برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های فراوان فرهنگی و اجتماعی استان افزود: ثبت 200 هکتار بافت تاریخی یزد نمونه بارزی این پتانسیل‌هاست.
وی اظهار داشت: از سرمایه اجتماعی و ظرفیت‌های استان به‌خوبی استفاده‌نشده است و به‌جای اتکای صنعت باید از میراث فرهنگی و گردشگری استفاده می‌کردیم.
طالبی در ادامه گفت: از زمانی که بافت تاریخی یزد به ثبت رسید اقدامات بسیار خوبی در استان برای معرفی آن انجام‌شده است.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: ایجاد این‌گونه دفاتر و ثبت جهانی بافت تاریخی یزد به ایجاد الزاماتی که نیاز داریم کمک می‌کند تا بتوانیم در رویکرد جدید نسبت به توسعه استان از آن بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.
غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست مطالبی را در مورد چگونگی راه‌اندازی دفتر منطقه‌ای کمیسیون ملی یونسکو در ایران در این شهر ارائه کرد.
نخستین دفتر منطقه‌ای کمیسیون ملی یونسکو در ایران امروز با حضور دبیر کل این نهاد در ایران و معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و جمعی از مسئولان در یزد افتتاح شد.
دفتر یادشده شده در مرکز خلاقیت و فناوری نوین شهری شهرداری یزد راه‌اندازی شد.
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سیاست تمرکززدایی این نهاد افزود: در این دفتر تمام اهداف کمیسیون دنبال می‌شود.
حجت‌الله ایوبی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف، شناسایی شخصیت‌های برجسته ، فعالیت در عرصه‌های آموزشی ، فرهنگی و هنری را ازجمله وظایف این دفتر اعلام کرد.
وی ادامه داد: این نمایندگی درواقع وظایف کمیسیون ملی را در استان‌ها درزمینهٔ فعالیت‌های مرتبط با ثبت ، نظارت و پایش رصد می‌کند.
یزد با سه هزار و 600 واحد صنعتی و تولیدی چهارمین استان صنعتی ایران و با بیش از 2 میلیارد تن ذخیره معدنی دومین استانی معدنی کشور است.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.