به گزارش ایرنا ، محمدمهدی باغستانی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اعلام برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اظهار داشت: همیشه نقش بازار و بازاریان به‌ویژه در دوران پیروزی انقلاب و بعد از آن ، خاص و ویژه بود.
وی افزود: در این راستا برنامه‌های متنوعی با همکاری بسیج این نهاد در بازار استان ازجمله در شهر یزد برگزار می‌شود.
رئیس اتاق اصناف یزد با اشاره به برگزاری 2 نمایشگاه عرضه کالا در مناطق اکرمیه و شاهدیه با تخفیف 15 تا ۲۰ درصد تصریح کرد: در این نمایشگاه‌ها تخفیف‌هایی پیش‌بینی‌و در قالب فروش فوق‌العاده ، تخفیف از 15 تا 40 درصد در 40 واحد فروشگاهی را در یزد خواهیم داشت.
نایب‌رئیس اتاق اصناف استان یزد هم گفت: جشن پیروزی انقلاب هرسال باشکوه‌تر برگزار می‌شود، امسال به دلیل چهلمین سالگرد انقلاب ، امیدواریم باشکوه‌تر از همیشه اجرا شود.
حسن ضیایی افزود: اتاق اصناف با همکاری بسیج به‌عنوان یکی از بال‌های اصلی اصناف ، جلساتی را پیش‌بینی کرد، امیدواریم مردم هم جدی‌تر ورود و ما را در اجرای برنامه‌ها یاری کنند.
رئیس بازرسی اتاق اصناف استان یزد، عمده مشکل این مجموعه را کمبود نیرو عنوان کرد و ادامه داد: بیش از 30 هزار واحد صنفی در استان فعالیت دارد، ولی تعداد بازرس تنها 12 مرد و زن است.
وی درباره وضعیت جرائم سال جاری صنوف مختلف اظهار داشت: امسال بیش از 16 میلیارد ریال جریمه داشتیم که طبق قانون می‌بایست 30 درصد آن به اتاق اصناف استان بازمی‌گشت ولی تنها بخشی محقق شد و این موضوع ، مشکل کشوری است.
نایب‌رئیس اتاق اصناف یزد با تأکید بر لزوم کیفی کردن برخورد با جرائم و تخلفات بازار تصریح کرد: اعتقاد ما برخورد جدی با دانه‌درشت‌هاست به‌جای برخوردهای کوچک و در واقع روش کیفی است.
ضیایی درعین‌حال با انتقاد از برخی موارد اختلافی همچون نرخ رستوران‌های در بافت تاریخی یزد گفت: برخی از این مجموعه‌ها با استفاده از مزایای میراث فرهنگی همچون مجوز گرفتن ، قیمت‌های بالایی و در برخی موارد از 30 تا 70 درصد بالاتر از نرخ سایر مراکز اعلام می‌شود و ما نظارتی بر آن‌ها نداریم.
وی با اشاره به برنامه‌های نظارتی ویژه نوروز هم خاطرنشان کرد: امسال طرح ویژه نظارت نوروز امسال از ابتدای بهمن در استان آغاز شد و تا نیمه فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.
در ادامه جلسه نایب‌رئیس دوم اتاق اصناف یزد با اشاره به اینکه بازاریان و اصناف همیشه پشتیبان نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند ، اظهار داشت، امسال می‌خواهیم به‌گونه‌ای جشن چهلمین سالگرد انقلاب را برگزار کنیم که دشمنان بدانند بازاریان همچنان پشتیبان نظام هستند.
علیرضا حسنی افزود: مشکل رکود و تورم در بازار و سفره مردم دیده می شود اما این‌ها دلیلی برای حمایت نکردن از اصلاً نظام نیست به همین دلیل تلاش خواهد شد باز هم یزد همانند همیشه ، در برپایی باشکوه برنامه‌های دهه فجر در کشور در جایگاه نخست باشد.
وی درعین‌حال تقاضا کرد، دولت به‌منظور کنترل تورم به‌ویژه در اجناسی همچون گوشت ، جلوی قاچاق را در مرزها بگیرد.
تجملیان رئیس کمیسیون فرهنگی اتاق اصناف یزد هم گفت: تلاش شد تا بازار به‌عنوان ویترین جامعه در چهلمین سالگرد انقلاب بانشاط و شادی دیده شود.
در این جلسه معاون بازرگانی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد ، رئیس بسیج اتاق اصناف نیز گزارشی از برنامه‌های این مجموعه‌ها را در سالگرد پیروزی انقلاب ارائه کردند.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.