به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی کمیته امداد یزد، مدیرکل این نهاد در استان با بیان اهمیت خدمت به محرومان و مستضعفان و رسیدگی به مشکلات و نیازهای آن‌ها گفت: امام خمینی، مردم را صاحبان اصلی انقلاب می‌دانست و برای آنان، ارزش و احترام ویژه‌ای قائل بود و در هر فرصتی، مسئولان را به خدمت‌رسانی به مردم سفارش می‌کرد.
محسن علیزاده با اشاره به اهمیت مهرورزی، عطوفت و خدمت‌گزاری خالصانه به نیازمندان بیان کرد: در روایت‌های مختلف نیز بر اهتمام ورزیدن به امور مسلمین تأکید بسیاری شده تا جایی که ایجاد و تقویت روحیه خدمت به دیگران به عنوان یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت دینی معرفی‌شده است.
وی با بیان اهمیت توجه به تأمین مسکن برای محرومان و مددجویان تحت حمایت گفت: مسکن بعد از خوراک و پوشاک از اساسی‌ترین نیازهای زیستی انسان است که برای حفظ و ابقای فرد و جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار است و هریک از افراد جامعه بشری از هر قشر و یا گروهی که باشند به‌نوعی سرپناه و مأوای مناسب با الگوی زیستی خود نیازمندند.
وی بابیان اینکه حل مشکل مسکن نیازمندان بدون مشارکت و همراهی خیران دشوار است، افزود: نیکوکاران یزدی می‌توانند با مشارکت در طرح رضوان، این نهاد را در ساخت مسکن مددجویی کمک کنند و در این خداپسندانه سهیم شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: زیربنای واحدهای مسکونی ساخته‌شده برای مددجویان تحت حمایت بین 50 تا 70 مترمربع است، اعتبار تخصیصی کمیته امداد در ساخت هر واحد مسکونی در مناطق شهری 30 میلیون تومان و مناطق روستایی 20 میلیون تومان است و مابقی هزینه موردنیاز با مشارکت خیران و آورده مددجو از محل تسهیلات قرض‌الحسنه تأمین می‌شود.
وی یادآور شد: کمیته امداد استان یزد در سال گذشته هزار و 257 مورد خدمات عمرانی به جامعه هدف تحت حمایت ارائه شد که 237 مورد ساخت و خرید مسکن شهری و روستایی و هزار و 20 مورد تعمیر، تکمیل و بازسازی بوده و بیش از هشت میلیارد تومان در این بخش هزینه کرد.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.