به گزارش ایرنا ، محمدعلی اکرمی بعد از ظهر یکشنبه در بازدید رئیس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه و اعضای شورای شهر مهردشت از نحوه پیشرفت پروژه درمانگاه با 45 درصد پیشرفت فیزیکی اظهار کرد: عملیات اجرایی درمانگاه از سال 1395 با 800 مترمربع زیربنا و با چهار میلیارد ریال کمک خیری و 2 میلیارد ریال از محل بودجه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد شروع‌ شده است .
بخشدار بهمن ادامه داد: برای ساخت این پروژه 7.5 میلیارد ریال بودجه از سوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اختصاص یافت و روند ساخت درمانگاه به ‌صورت امانی ادامه دارد.
اکرمی یادآور شد: در ساخت پروژه استقرار پزشک عمومی، داروخانه، آزمایشگاه ، دندان پزشکی و تزریقات پیش بینی شده است.
این مسئول اضافه کرد: برای اسکان پزشکان نیز ساختمان پزشکان مرکز سلامت شهر مهردشت ساخته خواهد شد.
وی افزود: عملیات ساخت چهار واحد ساختمان پزشکان ، پس از تهیه نقشه توسط شبکه بهداشت درمان ابرکوه و با مشارکت های مردمی و خیران در 2 طبقه ساخته می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، مشکلات حوزه درمان ‌بخش بهمن ابرکوه اواخر مهر ماه سال 1397 با حضور محمود زمانی قمی استاندار وقت یزد در مرکز سلامت جامع شهر مهردشت، بررسی شد.
امام‌ جمعه بخش بهمن گفته بود: سال 1396 مقرر شد مرکز سلامت جامع این بخش از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به شبانه‌روزی ارتقا یابد ولی هنوز این کار تحقق پیدا نکرده است .
حجت‌الاسلام رضا علیزاده بابیان اینکه هنوز مرکز بخش واحد تزریقات ندارد و مردم برای کوچکترین مسائل درمانی باید بیش از 180 کیلومتر تا مرکز استان را طی کنند، از مسئولان برای رفع مشکلات بهداشت و درمان منطقه را خواستار شد.
رئیس شورای شهر مهردشت هم بابیان اینکه بخش بهمن با حدود 15هزار نفر جمعیت ، محرومترین بخش استان یزد است ، افزود: با وجود آنکه مجوز شبانه ‌روزی شدن مرکز سلامت این بخش از سوی وزارت بهداشت صادر شده هنوز از اجرای آن خبری نیست.
مصطفی تولایی اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه نیمه‌ تمام 10 میلیارد ریال بودجه نیاز است.
شهر مهردشت مرکز بخش بهمن با هشت هزار نفر جمعیت دارای یک پایگاه سلامت جامعه و پنج‌خانه بهداشتی است .
بخش بهمن بیش از 14 هزار نفر جمعیت دارد و شهر مهردشت مرکز آن در فاصله 157 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.