لیلا رنجبر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از تعداد 55 اثر ثبت شده ، 41 بنای تاریخی، سه اثر طبیعی و 11 آثار معنوی و ناملموس است.
وی از ثبت 6 اثر معنوی و ناملموس در فهرست آثار ملی کشور در سالجاری خبر داد و افزود: ثبت این آثار از سال 91 تاکنون با 10 برابر افزایش به 11 اثر رسیده است.
این مسوول با بیان اینکه 20 اثر دیگر برای ثبت ملی آماده سازی شده است گفت: از این تعداد 6 اثر در صورتیکه به خوبی مورد دفاع قرار گیرد تا پایان هفته جاری در فهرست یاد شده به ثبت خواهد رسید.
وی در ادامه، توجه دولت تدبیر و امید به مقوله گردشگری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با فراهم شدن امکانات و زیر ساخت ها، به طور متوسط سالانه بیش از 350 گردشگر خارجی از اماکن و آثار طبیعی شهرستان بافق دیدن می کنند.
رنجبر اضافه کرد: به خاطر طبیعت بکر کویر روستای صادق آباد از جمله کمپ کویری کارال و همچنین جاذبه های تاریخی قلعه، و طبیعت و نخلستان های زیبای و درهم تنیده روستای باقر آباد و وجود زیر ساخت های گردشگری، این مناطق به ترتیب در اولویت بازدید توریست های خارجی قرار دارد.
وی افزود: روستاهای سنتی هدف گردشگری قطرم و شادکام این شهرستان نیز به ترتیب در ردیف های بعدی است که گردشگران خارجی از آن ها دیدن می کنند.
11 اقامتگاه بوم گردی و سفره خانه های سنتی در شهرستان بافق پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرا دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.