به گزارش ایرنا غلامعلی سفید شنبه شب در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد افزود: نامه‌ای از سوی وزارت کشور با این مضمون که تاکنون احراز صلاحیت در مورد شهردار منتخب صورت نگرفته، به شورا رسیده است.
وی اظهار داشت: شورای شهر اسلامی در این زمینه به وزارت کشور پاسخ داده است که وزارت کشور باید طبق قانون پس از معرفی شهردار، در مدت 10 روز یا ابلاغ را صادر و یا عدم احراز صلاحیت را اعلام کند که متاسفانه هیچکدام از این موارد صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: این نامه همچنان بی‌پاسخ مانده که سپس در شورا مطرح کردیم که شورای حل اختلاف به موضوع اختلافی شورای شهر یزد و وزارت کشور ورود کنند تا این موضوع حل شود.
نائب‌رئیس شورای‌شهر یزد هم در این نشست با بیان اینکه نظام و انقلاب اسلامی یک نظام دموکراسی است گفت: وزارت کشور باید با صراحت نداشتن صلاحیت یا تایید صلاحیت شهردار منتخب را اعلام می نمود نه اینکه شورای‌شهر و مردم یزد را معطل کنند.
مرتضی شایق افزود: از شخص وزیر کشور و سایر مسوولان مربوطه در این زمینه می خواهیم که پاسخگو باشند و ما در شورای‌شهر یزد باید پاسخگوی مردم در این زمینه باشیم.
وی اظهار داشت:معطلی وزارت کشور به ضرر مردم یزد است انتظار داریم که نسبت به این موضوع با جدیت ورود کنند و نگذارند که حق این شهر به این صورت پایمال شود.
در این نشست اعضای شورای‌شهر یزد خواستار ارسال موضوع به هیات حل اختلاف کشوری و رسیدگی این موضوع توسط شورای حل اختلاف شدند.
در این زمینه بین اعضای شورای اسلامی شهر یزد رای‌گیری صورت گرفت و در نهایت با هشت رای مثبت و یک رای ممتنع اعضای شورای شهر یزد خواستار ارسال موضوع به شورای حل اختلاف شدند.
مجتبی فرهمند 19 آبان ماه 1397 با کسب اکثریت آرا از میان 20 داوطلب انتخاب شد و قبل از این معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد بود.
فرهمند در دوره شهرداری جمالی نژاد از پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی شهر تاریخی یزد به شهرداری منتقل و به‌عنوان معاون شهرسازی مشغول کار شد.
وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت ایران است و بیش از چهار سال مدیر این پایگاه بود و مسئولیت ثبت 200 هکتار از 750 هکتار مساحت بافت تاریخی شهر یزد از سوی یونسکو را بر عهده داشت.
با انتقال جمالی نژاد،سید علی مشتاقیان معاون اداری و مالی شهرداری به سرپرستی شهرداری انتخاب شد.
جمالی نژاد چهارم شهریور 1396 با رأی 11 عضو شورای شهر یزد سکان شهرداری را به دست گرفت.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.
مطابق قانون حکم شهرداراران بالای 200 هزار نفر جمعیت از سوی وزارت کشور و کمتر از آن توسط استاندار ابلاغ می شود.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.