هادی مقیمی روز شنبه در گفتگو با ایرنا بر لزوم همکاری همه اقشار جامعه اعم از مسئولان و مردم در رعایت مسائل زیست‌محیطی تأکید کرد.
وی اضافه کرد: محیط‌ زیست سالم و عاری از آلودگی یکی از بزرگترین نعمت‌هایی است که خداوند به انسان عطا نموده و حفاظت و حراست از این گوهر گرانبها وظیفه یکایک انسان‌ها است.
فرماندار اردکان تصریح کرد: در این میان داشتن هوایی پاک برای زندگانی حیاتی و ضروری است و آلوده‌ نمودن آن به هر دلیل و روش گناهی است نابخشودنی که حیات موجودات زنده را به خطر خواهد انداخت.
مقیمی اظهار داشت: داشتن هوایی پاک که تمام مخلوقات بتوانند در آن رشد و زندگی نمایند، مستلزم همکاری همه اقشار جامعه اعم از مسئولین و مردم است و این مهم مگر با تلاش و کوشش مضاعف و نیز تغییر سبک زندگی و نگرش نسبت به مسائل زیست‌محیطی، تحقق نخواهد یافت.
وی گفت: امید است در سال جاری که روز هوای پاک با شعار «هوای پاک، مسئولین، مردم» نام‌گذاری شده،‌ با همکاری مستمر و مداوم مردم و مسئولین روز به روز شاهد ارتقای کیفیت هوا و جلوگیری از آلودگی آن باشیم.
در سال 1374 تشدید آلودگی هوای چند کلانشهر ایران از جمله تهران، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد و شیراز، مسئولان ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا را بر آن داشت تا بمنظور ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه، روز ۲۹ دی را به عنوان روز ملی هوای پاک به شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد کنند که این پیشنهاد مورد موافقت این شورا قرار گرفت.
از آن سال تاکنون 29 دی در تقویم ایران به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده است و از آنجا که راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا ، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی می باشد، اجرای برنامه هایی در این روز می تواند تلاش ها برای کاهش آلودگی هوا و گام برداشتن جهت رسیدن به هوای پاک را مضاعف کند.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.