به گزارش روز شنبه ایرنا، در این میزگرد با اشاره به اینکه در سال های اخیر توسط دولت و همراهی خیران و بخش خصوصی کارهای خوبی در ایجاد زیر ساخت های لازم برای توسعه ورزش یزد انجام شده، بر ضرورت تلاش بیشتر تاکید شد.
همراهی برخی ادارات به خصوص شهرداری و مسکن و شهرسازی، گسترش ورزش در محلات، فرهنگ سازی برای ورود بیشتر بخش خصوصی و خیران توسط رسانه های گروهی و توجه به ورزش در روستاها مطرح شد.

**سرانه ورزشی یزد 25 سانتیمتر است
رئیس اداره ورزش و جوانان یزد گفت: سرانه ورزشی شهر یزد با افزون بر 600 هزار نفر جمعیت تنها حدود 25 سانتی متر مربع است که باید برای افزایش آن تمام دستگاه ها و بخش خصوصی و خیران همراهی کنند.
داوود فتح آبادی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی این شهر از سایر نقاط استان کمتر است ادامه داد: سرانه ورزشی در سطح کشور یک مترمربع است که در یزد فاصله زیادی با این رقم داریم.
به گفته این مسئول، توسط دولت تدبیر و امید و حمایت و پیگیری اداره کل ورزش و جوانان در چند سال اخیر برای افزایش سرانه ورزشی کارهای خوبی در توسعه زیر ساخت های ورزشی این شهرستان انجام شده است.
فتح آبادی گفت: هم اکنون در شهر یزد 77 مکان ورزشی رو باز و مسقف وجود دارد که برای نخستین بار هفت سالن ورزشی در منطقه کفپوش آن تعویض و نوسازی و استاندارد شد.
وی اظهار داشت: تا پایان امسال 10 روستای یزد به فضای ورزشی مجهز می‌شود و همچنین تاکنون سه خانه ورزشی روستایی در خویدک، مدرسی و حسین آباد ریسمانی افتتاح شده و سه خانه دیگر راه اندازی می شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان یزد به افتتاح زمین چمن مصنوعی در مناطق مختلف اشاره کرد و بیان داشت: در سال گذشته زمین چمن در روستای شحنه افتتاح شد و در روستای مدرسی نیز هزار متر مربع فضای ورزشی در نظر گرفته شده که در حال آماده سازی آن هستیم.
فتح آبادی ادامه داد: سالن ورزشی روستای اکرم آباد که 70 درصد آن انجام شده و نیمه تمام مانده در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح و زمین چمن مصنوعی حسن آباد نیز به بهره برداری می ‌رسد.
وی یادآور شد: طرح ورزشگاه محله رحمت آباد نیز از چمن طبیعی به مصنوعی به مساحت هفت هزار و 400 متر مربع تبدیل می‌شود که اولین زمین چمن مصنوعی استان یزد است.
این مسئول گفت: سالن بین المللی کوثر ویژه ورزش اسکواش در دهه فجر افتتاح می شود و استخر ورزشی گردفرامرز نیز در حال بهسازی است که سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.
فتح آبادی از فعالیت 420 باشگاه ورزشی دارای مجوز در این شهرستان خبر داد که یک چهارم آنها مخصوص بانوان است و نقش مهمی در گسترش ورزش در بین مردم و جوانان دارد.
رئیس اداره ورزش و جوانان یزد خاطر نشان کرد: برای ارتقای ورزش با تمام ظرفیت های خوبی که وجود دارد باید سایر دستگاه های فرهنگی و ورزشی رسالت خود را درست انجام دهند.
فتح آبادی گفت: این اداره در قالب برنامه مدون به وظایف خود عمل می کند و توقع است که سایر ادارات و نهادها با جلب مشارکت بخش خصوصی و خیران بیش از گذشته در این موضوع مهم اقدام کنند.

** برای افزایش سرانه به همکاری نیاز است
مسئول باشگاه خبرنگاران جوان یزد گفت: به برکت انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته در حوزه مهم ورزش توسط دستگاه های متولی و همراهی خیران و علاقه مندان، کارهای خوبی انجام شده که با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.
محمدعلی امینی افزود: به رغم این تلاش و فعالیت های خوب قطعا هنوز سرانه ورزشی یزد کافی نیست و برای رسیدن به جایگاه مناسب باید برنامه های لازم با همدلی و برنامه ریزی انجام شود.
وی خاطر نشان کرد: ظرفیت های خوبی در ورزش یزد در تمام رشته ها وجود دارد و اگر توسط مسئولان و همراهی خیران و بخش خصوصی حمایت شوند می توان نسبت به ارتقای آن اقدام کرد.
فعال رسانه ای یزد تصریح کرد: برگزاری همایش های ورزشی همگانی و حضور گسترده مردم در محلات نشان می دهد مردم و جوانان علاقه مند به ورزش هستند و باید اینگونه برنامه ها بیشتر شود.
امینی گفت: توجه به ورزش محلات، همکاری برخی ادارات و نهادها که مسئولیت اجتماعی دارند، فرهنگ سازی ورزش، جلب و جذب بخش خصوصی و خیران، ایجاد زیر ساخت های لازم و برگزاری همایش ها جشنواره ها باید تقویت شود.

**سرانه وزشی یزد عزم جدی می خواهد
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری یزد گفت: هدف دولت توجه به گسترش ورزش در همه مناطق شهری و روستایی است و در این راستا کارهای بزرگی به برکت انقلاب اسلامی و سیاست های دولت انجام شده است.
مهدی حاجی حیدری افزود: هم اکنون امکانات خوبی در روستاهای یزد برای ورزش و جذب جوانان ایجاد شده و ارتقای آن جزو سیاست های دولت است و به همکاری و پیگیری همگان نیاز است.
وی خاطر نشان کرد: شهرداری ها و برخی دستگاه های دیگر تاکنون کارهای خوبی در بخش ورزش یزد انجام داده اند و بدون شک باید با همکاری سایر نهادها در این راستا بیشتر تلاش کرد.

**فرهنگ سازی ورزش در اولویت است
مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان یزد گفت: برای موفقیت در هر طرح و برنامه ای اولین گام، فرهنگ سازی است و برای تحقق آن قطعا باید فعالیت های رسانه ای مدنظر قرار گیرد.
محمود حاجی حسینی افزود: در این راستا توسط اداره کل ورزش و جوانان، فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی خوبی با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و همراهی رسانه ها انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد: توجه به آموزش، فرهنگ سازی در میان خانواده ها با برگزاری فعالیت های ورزشی و همگانی کردن آن و انجام مسابقات و جشنواره ها شاهد یک رویکرد جدید در این عرصه هستیم.
این مسئول تصریح کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طرح های مختلفی در استان افتتاح می شود که قطعا نقش مهمی در افزایش سرانه ورزشی دارد.
حاجی حسینی افزود: همکاری بخش های مختلف اجرایی و فرهنگی می تواند نقش اساسی در ارتقای برنامه های مدنظر نظام و دولت در این میدان تاثیر گذار و کمک به سلامت و نشاط اجتماعی داشته باشد.
ایرنا به‌ عنوان تنها خبرگزاری رسمی ایران همواره بر پایه رسالتی که بر عهده دارد نسبت به برگزاری میزگردهای مختلفی باهدف ارتقای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و سیاسی جامعه اقدام می‌کند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (IRNA) در سال 1313 خورشیدی بانام «آژانس خبری پارس» به‌عنوان ششمین خبرگزاری جهانی تأسیس شد و در بیش از هشت دهه فعالیت، علاوه بر جریان سازی خبری یکی از منابع مهم خبری رسانه‌های داخلی و خارجی است.
این رسانه ملی در هشتم دی 1360 با تصویب مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی تغییر نام داد و هم‌اکنون 84 سال از فعالیت آن می‌گذرد و قدیمی‌ترین خبرگزاری ایران است.
ایرنا دارای شبکه‌ای گسترده از دفاتر و خبرنگاران در داخل و خارج از کشور است به‌گونه‌ای که علاوه بر 54 دفتر در مراکز استان‌ها و شهرهای مهم، شبکه گسترده از خبرنگاران محلی در نقاط مختلف دارد.
ایرنا همچنین در حال حاضر با بهره‌گیری از 22 دفتر خارجی، تحولات و رویدادهای جهان را از نزدیک پوشش می‌دهد و علاوه بر آن، اخبار تحولات ایران را علاوه بر فارسی به 8 زبان زنده و مهم دنیا در اختیار مخاطبان می‌گذارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین صاحب‌امتیازی روزنامه‌های ایران، ایران ورزشی، روزنامه عربی زبان الوفاق، انگلیسی‌زبان ایران دیلی و روزنامه ویژه نابینایان - «ایران سپید»- را در اختیار دارد و دانشکده خبر به‌عنوان یکی از مهمترین مراکز تربیت خبرنگاران و متصدیان حوزه اطلاع‌رسانی کشور نیز وابسته به آن است.
هم‌اکنون فراورده‌های ایرنا به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی، اسپانیولی، روسی، اردو، آلمانی و فرانسوی تولید و در اختیار مخاطبان گذاشته می‌شود.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.