به گزارش ایرنا، دکتر احمد دهقان عصر پنجشنبه در نشست ستاد خدمات سفر استان یزد، بدون ذکر موارد نصب دوربین در مکانهایی که احتمال واکنش ناگهانی راننده را به دنبال دارد، افزود: هدف استفاده از دوربین های ثبت تخلفات، بازدارندگی است اما جانمایی نامناسب برخی از این دوربین‌ها در برخی زیرگذرهای شهر یزد، خطر آفرین شده است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری نیز اظهار داشت: باید نقاط ضعف مربوط به خدمت‌رسانی مطلوب به گردشگران در سالهای گذشته بررسی و راهکارهایی برای رفع آنها اندیشیده شود.
محمود شاکری شمسی افزود: تعدد و تکثر دوربین‌ها در برخی مواقع باعث نارضایتی شهروندان استان‌های دیگر نیز شده است.
وی تصریح کرد: بی خبری گردشگران از فعالیت دوربین ثبت سرعت، در برخی مواقع جریمه های زیادی به آنان تحمیل کرده؛ از این رو باید در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسبی صورت گیرد.
سیدمصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد نیز با بیان اینکه 80 درصد گردشگران استان در شهر یزد اقامت می کنند، گفت: این موضوع مهم باید در برنامه‌ریزی‌های ستاد خدمات سفر استان مدنظر قرار گیرد.
در این نشست نمایندگان دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر استان یزد علاوه بر ارائه گزارش عملکرد، پیشنهادهایی در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به گردشگران ارائه کردند.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد و تاکنون از 6هزار اثر تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی آن، یکهزار و 720 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر شامل بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد مهریز در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
یزد، نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان است و در کنار فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
در سال 1396، 126 هزار و 366 گردشگر خارجی به این استان سفر کردند که این تعداد در مقایسه با سال 1395، حدود 11 درصد افزایش دارد.
7532/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.