به گزارش ایرنا، در این کارگاه مسئول کتابخانه عمومی محبوبی گرده کوه گفت: آموزش شیوه‌های قصه‌گویی به مادران عضو کتابخانه و برگزاری نشست فلسفه برای کودکان باهدف ارتقای تفکر و اندیشه آنها انجام شد.
علیرضا محسنی با اشاره به اینکه قصه‌گویی سبب ایجاد رابطه صمیمی بین والدین و فرزند می‌شود و در ایجاد پیوند بین کودک و کتاب‌خوانی نقش مؤثری ایفا می‌کند بر انجام این برنامه تأکید کرد.
وی ادامه داد: این کارگاه در چهار جلسه در موضوع‌هایی شامل معرفی شیوه‌های قصه‌گویی برای کودکان، کتاب‌درمانی با کودکان، برقراری ارتباط مؤثر مادر با کودک از طریق کتاب و پرورش خلاقیت و اعتمادبه‌نفس کودکان از طریق کتاب آموزش داده خواهد شد.
همچنین کتابدار و قصه گوی مهریزی در این کارگاه با اشاره به فواید و اهمیت قصه‌خوانی برای کودکان پرداخت و گفت: نخستین هدف از قصه‌خوانی یا قصه‌گویی برای کودک، ایجاد سرگرمی و حس فرح‌بخشی در اوست.
حمیده حایری افزود: ما برای کودک کتاب می‌خوانیم تا در دنیای قصه، لحظات شاد و لذت‌ بخشی را تجربه کند، اما با این عمل اهداف دیگری از قبیل آموزش مهارت‌های زندگی، پرورش قوه تخیل و آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی نیز محقق می‌شود.
وی در ادامه به اجرای قصه‌گویی در راستای آشنایی مادران با شیوه‌های قصه‌گویی و انتخاب قصه پرداخت.
کتابخانه علی‌اکبر محبوبی گرده کوه در بخش مرکزی مهریز 350 عضو و حدود 2 هزار و 500 عنوان کتاب دارد.
روستای گرده کوه در 30 کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.
شهرستان مهریز با 55 هزار نفر جمعیت 12 کتابخانه عمومی دارد.
7536/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.