به گزارش ایرنا سردار محمدرضا میرحیدری روز پنجشنبه در بازدید از دفتر گروه رسانه ای بشارت نو بر نقش مهم رسانه ها در ارتقای فرهنگ جامعه و پیشگیری از ناهنجاری ها اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی همواره به دنبال تعامل سازنده با رسانه های استان است.
فرمانده انتظامی استان یزد با قدردانی از همه کسانی که در جهت پاسداشت و ترویج فرهنگ غنی ایرانی اسلامی کشورمان و ارتقای فرهنگ جامعه چه اهل قلم و چه اهل قدم فعالیت می کنند، گفت: بسیار خرسندم که فرصتی فراهم شد مهمان گروه رسانه ای بشارت نو باشیم تا از نزدیک با اقدامات خوب و ارزنده اهالی رسانه و تلاش آنها در راستای آگاهی بخشی به جامعه و افزایش سطح فرهنگ و باورهای مردم آشنا شویم.
میرحیدری با اشاره به اینکه پلیس، دستگاهی انسان محور است، اظهار داشت: فعالیت های پلیس نه تنها بر محور نیروی انسانی استوار است بلکه پلیس به صورت مستقیم با آحاد جامعه در ارتباط بوده و بر این اساس از گستردگی ارتباطی برخوردار است. پلیس باید هم امنیت جامعه را تامین کند و هم با افراد مخل قانون مقابله کند بنابراین رفتار پلیس نقش اصلی در انجام وظایف آن را دارد.
فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با تاکید بر اینکه رسانه یکی از مهمترین ارگان هایی است که می تواند انتظارات و خواسته های پلیس از مردم را جهت تامین امنیت، نظم و قانونمداری منعکس کند، بیان داشت: رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی به موقع و آگاهی بخشی به مردم در خصوص عواقب و پیامدهای هر نوع فعالیتی، مهمترین نقش را در پیشگیری از وقوع جرم یا برهم خوردن نظم و امنیت جامعه داشته باشند.
سردار میرحیدری با اشاره به اینکه رسانه ها با فرهنگسازی و آموزش مردم می توانند هزینه های زندگی مردم را کاهش دهند، گفت: بی شک هرچه آحاد جامعه با قوانین و عقوبت رفتارهای غیرقانونی آشنا شوند، از حجم گرفتاری های پلیس کاسته شده و نیروی انتظامی می تواند با فراغ بال بیشتر به ماموریت های اصلی خود بپردازد.
فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با قدردانی از اهالی قلم که در راستای دفاع از فرهنگ و اصالتهای دینی و تاریخی جامعه تلاش می کنند، بیان داشت: رسانه های استان یزد کوشش بسیاری در آگاه سازی مردم داشته و پلیس همواره قدردان آنهاست.
وی در ادامه افزود: یکی از آفت هایی که برخی رسانه ها به آن دچار می شوند و خوشبختانه در استان یزد شاهد آن نبودیم، کم توجهی به آرامش و امنیت روانی جامعه و احترام به مبانی فرهنگی و ارزشی مردم است که در برخی استانها شاهد بوده ام. اما دست اندرکاران رسانه در یزد اغلب دردمند اجتماع هستند و نگاهی تجاری به رسانه ندارند که این در نوع خود بسیار ارزشمند است.
وی در ادامه از رسانه های استان خواست تا توجه بیشتری به دغدغه ها و مطالبات نیروی انتظامی یزد داشته باشند و افزود: در استان مشکلات و گره های امنیتی و اجتماعی وجود دارد که نیاز است با کمک رسانه ها نسبت به آگاه سازی مردم و کنترل این ناهنجاری ها و رفتارهای فراقانونی اقدام کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به اینکه یزدیها مردمانی اهل ایمان و نجیب هستند که در اغلب موارد اگر رفتاری غیرقانونی از آنها سر زده به این دلیل بوده که از غیرقانونی بودن یا عواقب مخرب عمل خود مطلع نبوده اند، گفت: در این زمینه نقش رسانه ها کلیدی است. بطور مثال یکی از تهدیدات جدی امنیتی و اجتماعی یزد، خانه های مسافری است که خارج از ضوابط و عرف توسط مالکین یزدی در اختیار مسافران قرار می گیرد.
وی افزود: پدیده اجاره دادن اتاق یا ساختمانی مسکونی در محلات یزد به مسافران خارج از نظارت سیستم هتلداری در حالی در یزد رو به گسترش است که به بستری برای ورود مجرمین از سایر استانها به یزد شده است. بسیاری از سارقین از نقاط مختلف کشور به یزد آمده و در همین خانه های مسافر مستقر می شوند و بدون اینکه قابل شناسایی یا ردیابی باشند دست به سرقت در یزد زده و سپس استان را ترک می کنند. این روند کار پلیس را در شناسایی و برخورد با آنها بسیار مشکل کرده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به اینکه یزد، شاهراه مواصلاتی کشور است و یکی از مسیرهای اصلی ترانزیت مواد مخدر به حساب می آید، گفت: متاسفانه همین خانه های مسافر به یک توقفگاه چند روزه برای قاچاقچیان مواد مخدر تبدیل شده است.
وی اظهار داشت: مطمئنیم که مالکان خانه های مسافر در یزد اغلب هیچ اطلاعی از پیشینه مستاجران خود ندارند اما متاسفانه به دلیل منفعت اندک مالی خانه خود را به راحتی و بدون نظارت در اختیار هر مسافری قرار می دهند و ناخواسته بزرگترین ظلم را در حق امنیت و آسایش و آرامش مردم استان یزد می کنند.
سردار میرحیدری در ادامه افزود: استان یزد به پاس ایمان مردم یزد از امن ترین استانهای کشور است و باید این ویژگی حفظ و حراست شود. پلیس خدمتگزار مردم است و امیدواریم با کمک همه دستگاه ها خصوصا اهالی رسانه بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه مهمترین هدف دشمن، فاصله اندازی میان مردم با دولت و نظام است، گفت: بر همه ما وظیفه است که شرایطی را فراهم کنیم تا دولت و همه نهادهای اجرایی بتوانند بهترین خدمات را به مردم ارائه کنند. امیدوارم در پرتوی خدمت بی منت به مردم، دلبستگی آنها به نظام و انقلاب روز به روز بیشتر شود.
فرمانده نیروی انتظامی استان یزد به سختی معیشت و درآمدزایی نشریات اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت در رسانه با توجه به پایین بودن سطح دستمزدها و درآمدزایی ناچیز آن جز با عشق و علاقه ممکن نیست و کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند، دلسوز جامعه و عاشق کار خود هستند.
صاحب امتیاز نشریات گروه رسانه ای بشارت نو هم توضیحاتی از سابقه و زمینه های فعالیت این رسانه در استان و کشور ارائه داد.
جواد آذرنگار ضمن تورق نخستین شماره های نشریات بشارت نو برای فرمانده نیروی انتظامی یزد بیان داشت: اولین شماره روزنامه بشارت در سال 1380با پیش شماره 'توفان امروز' منتشرشد. این نشریه از سال 1381 با عنوان 'پیک بشارت' و بعد از آن 'بشارت نو' منتشر شد. این نشریه تا سال 1392در گستره استان یزد توزیع می شد و از آن پس با عنوان روزنامه سراسری در تهران منتشر می شود و دفتر سرپرستی آن در یزد مستقر است.
وی افزود: در کنار آن روزنامه بشارت یزد از سال 1391 ابتدا با عنوان 'شهاب یزد'، بعد از آن 'روزنه' و بنیان گذاری شد. روزنامه بشارت یزد یکی از روزنامه های فعال و پر تیراژ استان یزد است که به طور منظم منتشر شده و در حدامکان به سایر شهرستان ها هم فرستاده می شود. این روزنامه در حوزه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی مشغول به فعالیت است و با پیگیری سوژه های مختلف توسط خبرنگاران این نشریه، در موارد زیادی خواسته های مردم استان به مرحله اجرایی شدن توسط مقامات رسیده است.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.