داوود پور امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای راه اندازی هر اقامتگاه ها مبلغ 1.5 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است.
وی افزود: این تسهیلات با بهره 6 درصد و باز پرداخت پنج ساله به متقاضیان پرداخت شد.
این مسوول بیان کرد: در حوزه ایجاد اقامتگاه های بوم گردی تاکنون بیش از 25 نفر به کار مشغول شده اند.
بخشدار مرکزی بافق با بیان اینکه این اقامتگاه ها در تمام فصول سال فعال هستند تصریح کرد: در ایام نوروز و تعطیلات تابستان تعداد متقاضیان استفاده از این اماکن به 15 برابر افزایش می یابد.
وی راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی را در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: این اقامتگاه ها همچنین باعث رونق صنعت گردشگری در روستاها و آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ و آداب و رسوم روستانشینان شهرستان بافق شده است.
پور امینی زمینه فعالیت اقامتگاه های بوم گردی را متفاوت بر شمرد و گفت: برخی از آنها صرفا خدمات اسکان و تعدادی نیز علاوه بر اسکان سرویس و خدمات پذیرایی نیز ارائه می کنند.
وی به صنایع حصیری بافق و تلماسه های جذاب روستاهای حاشیه این شهر اشاره و خاطر نشان کرد: این ظرفیت ها توجه گردشگران خارجی را نیز به خود جلب کرده به طوریکه سالانه چندین توریست از کمپ های کویر نوردی این منطقه بازدید می کنند.
بخشدار مرکزی بافق ادامه داد: کمپ های کویر نوردی دارای امکانات اسکان، پذیرایی و عرضه مستقیم صنایع دستی این شهرستان است.
به گفته پور امینی، نزدیکترین اقامتگاه بوم گردی شهرستان بافق ، روستای تراب آباد در فاصله 6 کیلومتری و دورترین آن روستای باجگان در فاصله 100 کیلومتری این شهر است.
نوروز پارسال افزون بر 360 هزار نفر مسافر و گردشگر از بناهای تاریخی و اماکن دیدنی شهرستان بافق دیدن کردند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.