فرماندار اردکان با اشاره به لزوم کاهش آمار بیکاری و بازدهی سریع سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری گفت: اشتغالزایی در صنعت گردشگری درآمدزایی بالایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی مقیمی در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی شهرستان اردکان اظهار داشت: گردشگری به‌عنوان یکی از بخش‌های مغفول مانده در کشور است که خدمات مرتبط با آن یکی از بهترین و زودبازده ‌ترین بخش ‌های درآمدی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه گردشگری رشته‌ شغل‌‌های متعددی را درگیر می‌کند که حمل و نقل و هتلداری و صنایع دستی از جمله آنها است، ادامه داد: در ایام پایانی سال باید سیما و منظر شهری را به گونه ای با نشاط و سرزنده نگه داشت تا موجب جذب بیشتر گردشگر و رونق اقتصادی شود.

فرماندار اردکان وجود اماکن گردشگری، مذهبی و تاریخی در نقاط مختلف شهرستان را ظرفیت بزرگی برای جذب گردشگر در ایام نوروز برشمرد و عنوان کرد: متاسفانه در شهرستان اردکان وجود این ظرفیت ها به‌ نحو شایسته و مطلوب مورد توجه و بهره برداری قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت‌ گرفته و مشارکت بخش‌خصوصی، ظرفیت پذیرش واحدهای بوم‌گردی اردکان به بیش از ۴۵۰ نفر رسیده، اضافه کرد: حضور گردشگران، منبع پایدار و مهمی برای درآمد مردم است و حوزه گردشگری باید بیش از پیش تقویت شود.

مقیمی با اشاره به ویژگی‌های گردشگری استان و شهرستان اردکان و ثبت جهانی شهر یزد بیان داشت: گردشگری اردکان با توجه به سابقه فرهنگی شهرستان یکی از بهترین پتانسیل‌ها برای انتقال فرهنگ و هویت مردم خوب و نجیب اردکان است.

وی گردشگران را سفیران فرهنگی خواند و اظهار داشت: گردشگران می‌توانند آداب و رسوم اردکانی‌ها را به تمام نقاط دنیا منتقل کنند و چهره ای زیبا از مردم به نمایش بگذارند.

 فرماندار اردکان با بیان اینکه ایجاد اشتغال در بسیاری از صنایع دیگر، هزینه‌بر است تصریح کرد:  پرداختن به صنعت گردشگری در مقایسه با دیگر صنایع، کم‌هزینه‌تر بوده و بازدهی و درآمدزایی بیش‌تری دارد.

مقیمی به اشاره به وضعیت معیشتی مردم و وضعیت درآمدی کشور گفت: صنعت توریسم می‌تواند علاوه بر ارزآوری، فضاسازی‌های منفی دشمنان علیه کشور را نیز خنثی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.