کمال کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای ایجاد علاقه مندی به طبیعت و معرفی ظرفیت های منابع طبیعی به نوجوانان، کارگاه آموزشی همیار طبیعت با همکاری آموزش و پرورش شهرستان بافق راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه تاکنون 800 دانش آموز پسر و دختر مقطع تحصیلی بالای هفتم به عنوان همیار طبیعت برای حضور در این کارگاه ثبت نام کرده اند افزود: این تعداد دانش آموز پس از آموزش تئوری به دسته های 20 نفری تقسیم می شوند و به همراه مدیر و مربی آموزشگاه برای آشنایی بیشتر از عرصه های طبیعی و جنگل های دست کاشت این شهرستان بازدید می کنند.
این مسوول گفت: دانش آموزان یاد شده پس از پایان دوره های آموزشی و آشنایی با ارزش های طبیعت هرکدام حفاظت از منابع طبیعی را در جامعه ترویج و گسترده خواهند کرد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری بافق در ادامه به طرح جدید بذر پاشی در مراتع اشاره و بیان کرد: این طرح در دشت دولت آباد و شیطور به وسعت 100 هکتار با حضور مدیر کل امور زندانهای استان یزد، جمعی از زندانیان رای باز، اهالی منطقه و دوستداران طبیعت اجرا شد.
کمالی خاطرنشان کرد: در این طرح به منظور غنی سازی مرتع و پوشش گیاهی، بذر گیاهان قیچ، انغوزه، وشا و درمنه که با اقلیم و آب و هوای منطقه سازگار است کاشته شد.
این مسوول تصریح کرد: دشت دولت آباد و شیطور یکی از مراتع مهم استان یزد به شمار می رود که ظرفیت چرای چند هزار دام سبک و سنگین را دارد.
شهرستان بافق 820 هزار هکتار عرصه طبیعی دارد که 400 هزار هکتار بیابان و بقیه مرتع و جنگل طبیعی است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.