نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در جامعه و مطالبات افکار عمومی گفت: لازم است برای اصلاح ساختارهای اداری اقدام شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، محمدرضا تابش در جلسه مجمع نمایندگان استان یزد در خصوص بررسی برنامه‌ها و اعتبارات دستگاه های مرتبط حوزه کار و رفاه اجتماعی و رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری استان گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی اخیر و آگاهی افکار عمومی از این چالش ها، وقت اصلاح ساختارها اداری و مدیریتی و جراحی اقتصادی فرارسیده است هر چند که اقدامی سخت ولی اجتناب ناپذیر است.

وی درخصوص بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس؛ به تشریح ابعاد این بودجه پرداخت و عنوان داشت: سقف اعتبارات عمرانی پیش بینی شده در لایحه بودجه طی دو سطح به میزان ۶۲ هزار میلیارد و ۶۳/۸ میلیارد تومان دیده شده است.

تابش ادامه داد:برای نوسازی صد هزار واحد مسکونی و بهسازی بافت های فرسوده اعتباراتی پیش بینی شده و طرح هایی برای فعال تر کردن بازار کار و کارورزی دانش آموختگان دانشکاهی، اشتغال در حوزه هایی نظیر گردشگری و شرکت های دانش بنیان و ... دیده شده است.

وی با تاکید بر استفاده موثرتر از بخش خصوصی در اجرای طرح و پروژه ها اظهار داشت: استفاده از اعتبارات عمومی برای جذب منابع بخش خصوصی  و بهره گرفتن از بازارهای پول و سرمایه برای تکمیل طرح های عمرانی، همچنین خرید کالا و خدمات براساس قیمت تمام شده می تواند مشارکت سرمایه گذاران و بخش خصوصی را ارتقا دهد.

نماینده مردم اردکان همچنین با اشاره به مشکلات جامعه کارگری و برخی خلاءهای قانونی اضافه کرد: علاوه بر برخی ساختارهای فرسوده و کم تحرک، برخی از این مشکلات ریشه در قانون و نحوه اجرای آن و اعمال سیاست های مختلف و گاها متضاد در دوره های مختلف دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.