حجت الاسلام سید جواد سلیمانی روز شنبه با نکوداشت پنجم جمادی الاول سالروز میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار افزود: شغل پرستاری چیزی جز عشق و محبت و عاطفه نیست و کسانی که این شغل را انتخاب کردند انسان های ایثارگر و فداکاری هستند که به بیماران و همراهان آنها عشق می ورزند.
وی گفت: پرستاران باید افتخار کنند که زاد روز تولد بزرگ پرستار عالم هستی به نام آنها در تقویم نظام جمهوری اسلامی نام گذاری شده است.
امام جمعه بافق گفت: از میان مشاغل، تنها شغلی که باعث جلب رضایت پروردگار و رسول خدا و آرامش بیماران می شود، شغل پرستاری است.
این روحانی با بیان اینکه خداوند متعال هر یک از پیامبران و امامان را مأمور به امتحان شغل پرستاری کرده است خاطر نشان کرد: آنها هرکدام چندین بار نقش پرستاری را بر عهده داشته اند و صبوری، استقامت و پرستاری از یتیمان کربلا توسط حضرت زینب در تاریخ ماندگار است.
سلیمانی خطاب به پرستاران گفت: بیماری که به مراکز درمانی مراجعه می کند درد دارد که با عطوفت و مهربانی شما به آرامش می رسد بنا بر این با بیماران و همراهان آنها مهربان باشید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بافق، کار پرستاری را از جهاتی مهمتر از نقش پزشک در برابر بیمار دانست و بیان کرد: پزشکان پس از ویزیت و تجویز دارو کار مراقبت و ادامه درمان را به پرستاران می سپارند.
امام جمعه بافق شغل پرستاری را برای مردم خواند و افزود: ارزش کار آنها با معیار های مادی قابل سنجش نیست و پرستاران و بهیاران نزد خداوند متعال اجر و پاداش معنوی و اخروی دارند.
75 پرستار و هشت بهیار در بیمارستان، مراکز سلامت و خانه های بهداشت شهرستان بافق در خدمت مردم این شهرستان هستند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.