مسعود دانشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک روز پرستار اظهار داشت: نبود این 2 متخصص در بافق مشکلاتی برای مردم منطقه به وجود آورده بود که با پیگیری های مکرر و توجه مسوولان استان، متخصصان یاد شده در این بیمارستان مستقر شده و به طور شبانه روز در خدمت بیماران هستند.
وی همچنین از راه اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال در بیمارستان بافق خبر داد و افزود: این دستگاه با اعتبار 12 میلیارد ریال خریداری و نصب و راه اندازی شده است.
رئیس شبکه بهداشت شهرستان بافق تصریح کرد: با راه اندازی این دستگاه، اشعه کمتری به بیمار وارد می شود و عکس رادیولوژی بدون ظهور و با کیفیت عالی در مدت زمان بسیار کوتاه در اختیار بیمار قرار می گیرد.
این مسوول به مشکل تک پزشکی بخش اورژانس در روزهای تعطیل هم اشاره کرد و گفت: از روز گذشته با جذب یک پزشک عمومی، از این پس ایام تعطیل 2 پزشک در اورژانس بیمارستان این شهر ویزیت می کنند.
وی به حوزه کلینیک تخصصی بیمارستان ولیعصر(عج) بافق هم اشاره و بیان کرد: بخش فیزیوتراپی، کاردرمانی و کلاس آمادگی زایمان در سالجاری با هزینه یک میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی یزد در این حوزه راه اندازی شد.
دکتردانشی با بیان اینکه متخصصان داخلی، اطفال، زنان و زایمان، جراحی، قلب و چشم به طور تمام وقت در بیمارستان یاد شده فعال هستند خاطرنشان کرد: متخصص ارتوپد، داخلی، اعصاب، گوش و حلق و بینی، عفونی و فوق تخصص آسم و آلرژی نیز پاره وقت در خدمت بیماران شهرستان های بافق و بهاباد در استان یزد و شهرستان کوهبنان و منطقه نوق و سی ریز از توابع استان کرمان قرار دارند.
وی همچنین تعداد واحد های اسکان پزشکان بافق را هشت واحد برشمرد و افزود: چهار واحد دیگر با پیش بینی اعتبار 10 میلیارد ریال در حال ساخت است که 2 میلیارد آن از سوی فرمانداری این شهرستان و بقیه از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی استان یزد تامین شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق در ادامه به پیشرفت 50 درصدی ساختمان جدید 96 تختخواب بیمارستان ولیعصر این شهر اشاره کرد و افزود: پیگیر هستیم تا عملیات اجرایی این طرح هر چه زودتر به اتمام برسد.
وی، سرمایه گذاری انجام شده تا این مرحله را 70 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: 4.8 میلیارد ریال آن از اعتبارات شهرستان بافق و بقیه از محل اعتبارات ملی تامین شده است.
دانشی در پایان خاطر نشان کرد: مطالبات پرستاران تا فروردین امسال پرداخت شده و باقی مانده نیز در حال پیگیری است.
75 پرستار، هشت بهیار، یک بیمارستان، 6 مرکزسلامت شهری و روستایی، یک پایگاه سلامت، چهار مرکز فوریت های پزشکی( شهری و روستایی و جاده ای) و 12 خانه بهداشت فعال، در خدمت بیماران شهرستان بافق هستند.
مرکزشهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.