به گزارش ایرنا، محمدرضا صباغیان بافقی روز جمعه در بازدید از این شرکت و در گفت‌وگو با مدیرعامل و کارشناسان افزود: از مطالبات بر حق مردم و مسئولان منطقه، بهره‌برداری و ایجاد تولید و اشتغال است.
وی بابیان اینکه کارهای خوبی به این منظور انجام‌شد، بر اهمیت تولید و اشتغال در شرایط کنونی برای جذب جوانان متخصص و رفع معضل بیکاری تأکید کرد.
همچنین فرماندار مهریز گفت: رویکرد دولت، همکاری با بخش خصوصی و خیران در انجام طرح‌های تولیدی و اقتصادی برای اشتغال و توسعه همه‌جانبه است.
سید محمد رستگاری افزود: شرایط منطقه به خاطر قرار گرفتن در کنار جاده اصلی کشور و نزدیکی به یزد مرکز استان می‌تواند زمینه مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران باشد.
شرکت توسعه معادن سرب و روی مهدی‌آباد، فعالیت خود را از خردادماه 1393 به‌منظور احیای معدن منطقه و استفاده از ظرفیت‌های محلی، اشتغال‌زایی و رونق بازار کسب‌وکار آغاز کرده است.
این شرکت جواز تأسیس کارخانه با ظرفیت 300 هزار تن کنسانتره روی و سرب اکسید و سولفور، 500 هزار تن سیلیس دانه‌بندی شده، 500 هزار تن پودر باریت و 17 هزار تن اکسید روی از سازمان صنعت، معدن و تجارت اخذ کرد.
مجموع ذخایر باریت کشور حدود 10 میلیون تن است و معدن باریت مهدی‌آباد بهادران مهریز با داشتن 113 میلیون تن بزرگ‌ترین معدن باریت کشور محسوب می‌شود.
شروع عملیات اکتشاف این معدن از حدود 50 سال پیش آغازشده و نقش بسزایی در ایجاد اشتغال مولد و مفید و رونق اقتصادی شهرستان دارد.
مجتمع سرب و روی و باریت مهدی‌آباد در فاصله 115 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین معادن سرب و روی جهان شناخته‌شده است.
در حال حاضر عملیات معدنی با حجم قابل‌توجه و همچنین احداث کارخانه‌های فراوری به ظرفیت سالیانه 800 هزار تن کنسانتره روی و 80 هزار تن کنسانتره سرب – نقره به‌عنوان بزرگ‌ترین کارخانه‌های سرب و روی کشور در حال انجام است .
فروش مواد معدنی اکسید روی و باریت به‌صورت کلوخه به‌منظور تأمین نیاز واحدهای مصرف‌کننده نیز توسط این مجتمع صورت می‌پذیرد.
این معدن دارای ذخایر زیر است:
ذخیره استخراجی معدن 154 میلیون تن با عیار 6 درصد روی و 2 درصد سرب و 44 گرم بر تن نقره.
1- اکسید روی با ذخیره 69 میلیون تن با عیار 5 درصد.
2- سولفید روی با ذخیره 85 میلیون تن با عیار 6.8 درصد.
3- سنگ باریت با ذخیره 124 میلیون تن با وزن مخصوص 3.8 gr/cm3
این واحد دارای گواهینامه‌های ISO 14001 , ISO 9001 , OHSAS 18001 است.
معدن سرب و روی مهدی‌آباد بهادران در 100 کیلومتری جنوب شهر مهریز قرار دارد.
همچنین نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مجتمع کشتارگاهی صنعتی این شهرستان گفت: تامین گوشت مناسب و مورد نیاز مردم باید توسط واحدهای تولیدی و با پیگیری مسئولان انجام شود.
صباغیان بافقی افزود: ایجاد مجتمع و تامین مواد مورد نیاز مردم با مشارکت بخش خصوصی همراه با نظارت مورد تاکید است و جلب همکاری سرمایه گذاران و خیران در انجام طرح های تولیدی که موجب رونق اقتصادی و اشتغالزایی است باید با حمایت مسئولان تداوم یابد .
همچنین فرماندار مهریز گفت: از سیاست های مهم دولت برای خدمت به مردم با حضور بخش خصوصی فعالیت های صنعتی و تولیدی است .
سیدمحمد رستگاری افزود: فعالیت ها باید قانونی، دقیق و در راستای اهداف کشور و توسعه شهرستان باشد.
همچنین در خصوص واردات گوشت، گوشت قاچاق، تامین ارز و رفاه واحدهای تولیدی، صنعتی و کشتارگاه بحث و بررسی شد.
کشتارگاه صنعتی مهریز در زمینی به وسعت هفت هزار و 500 هکتار و با بودجه افزون بر 350 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی فعالیت دارد .
ساخت کشتارگاه 20 ماه طول کشید و امکانات آن شامل 2 خط تمام اتوماتیک و 2 خط دستی دام سبک و 2 خط تمام اتوماتیک دام سنگین است.
همچنین ظرفیت کشتار دام آن در هر نوبت کاری 2 هزار و 400 دام راس سبک و 220 دام راس سنگین است و زمینه اشتغال 200 نفر به صورت مستقیم و یکهزار نفر بصورت غیر مستقیم فراهم شده است .
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.