به گزارش روز جمعه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی در نشست هم‌اندیشی فرمانداران و بخشداران استان افزود: تبیین برنامه‌های دولت و دستاوردهای نظام برای نخبگان و مردم از سوی فرمانداران و بخشداران ضروری است.
وی ادامه داد: ایجاد نشاط، آرامش، ‌امنیت و امید در بین مردم ضروری است و لازمه نهضت خدمت‌رسانی به مردم ارتباط و تعامل 2 جانبه با ائمه جمعه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نخبگان و مردم است و برای رسیدن به این هدف باید با گروه‌های موردنظر و تشکل‌های فرهنگی، اجتماعی ‌و سیاسی در شهرستان‌ها جلساتی برگزار شود.
استاندار یزد بر تعامل میان ادارات و سازمان‌ها در شهرستان‌ها تأکید کرد و افزود: لازم است همکاری نکردن دستگاه‌ها در این رابطه انعکاس داده شود زیرا قصد داریم در آینده ارزیابی نقاط ضعف و قوت مدیران را با نظر فرمانداران و بخشداران انجام دهیم.
طالبی گفت: حفظ جایگاه و شأن فرمانداران و بخشداران‌ به‌عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان‌ها و بخش‌ها از سوی خود آن‌ها باید موردتوجه جدی قرار گیرد و ‌قدرت و شجاعت مدیریتی، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نوع رفتار فرمانداران و بخشداران می‌تواند به جایگاه و شأن آن‌ها اقتدار بخشد.
استاندار یزد بابیان اینکه هر یک از فرمانداران باید برنامه منسجمی برای توسعه شهرستان‌ها داشته باشند گفت: اسناد بسیار خوبی به‌عنوان سند توسعه شهرستان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه به تصویب رسید که می‌تواند مبنای فعالیت فرمانداران و بخشداران قرار گیرد.
طالبی بیان داشت: لازم ا‌ست فرمانداران در چارچوب این برنامه‌ها بر روی مشکلات و چالش‌های منطقه تحت مسئولیت خود متمرکز شوند و تا 2، سه ماه آینده راهکار و پیشنهادهای خود را برای رفع مشکلات ارائه دهند.
وی بابیان اینکه سایت‌های فرمانداری‌ها را شخصاً بررسی می‌کنم، اطلاع‌رسانی به مردم را بسیار مناسب دانست و ‌ادامه داد: باید اقدامات فرمانداران و بخشداران در سطح شهرستان و بخش با تعامل با رسانه‌ها و مطبوعات محلی به‌طور شفاف به اطلاع مردم رسانده شود و اگر در این رابطه اطلاع‌رسانی انجام نشود به معنای آن است که فعالیت و کاری انجام نگرفته است.
استاندار یزد با اشاره به اینکه حوزه فرمانداری و بخشداری یک حوزه متنوع با فعالیت‌های گوناگون در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است افزود: هدف اصلی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها باید توجه به معیشت مردم و خدمتگزاری به آن‌ها باشد و با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، مردم و رضایتمندی آن‌ها برای ما اصل است.
طالبی تأکید کرد: سال آینده برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش رو خواهیم داشت ، برگزاری انتخابات مهم‌ترین کار برای فرمانداران و بخشداران به‌عنوان روسای هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها و بخش‌هاست.
وی گفت: امیدواریم در برگزاری انتخابات نیز همانند انتخابات گذشته سربلند باشیم و از همین الان زمینه‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، بدون جانب‌داری و گرایش به کاندیدایی خاص و جلب مشارکت عمومی مردم برای حضور گسترده در انتخابات فراهم شود.
همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد در این نشست بابیان اینکه استان در حوزه ارائه تسهیلات اشتغال روستایی که وامی ارزان‌قیمت است پیشتاز بوده و اقدامات و تخصیص‌های خوبی داشته است گفت: تلاش شده در ارائه این تسهیلات نظارت و تأیید فرمانداران موردتوجه قرار گیر‌د.
‌علی زینی وند خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید میراث دار استخدام بی‌ضابطه و جذب بی‌سابقه‌ دولت قبل است و به همین علت دست همه ما برای جذب نیروهای متخصص در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در حوزه نیروی انسانی بسته است.
در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد نیز بابیان اینکه فرمانداران روسای کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها هستند، گفت: همواره در تخصیص و توزیع اعتبارات نظر تمام فرمانداران گرفته و لحاظ شده است.
‌‌محسن صادقیان همچنین بر هماهنگی ‌و تعامل فرمانداران با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برای اجرای هرچه بهتر پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌ها تأکید کرد.
در این نشست هر یک از فرمانداران و بخشداران به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پرداختند و بر خدمت‌رسانی به مردم و اجرای برنامه‌ها بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید‌ تأکید کردند.
استان یزد با یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، 10 شهرستان دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.