به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد افزود: مردم با عشقی که به ائمه اطهار دارند با توجه به اوضاع اقتصادی سال 96 پیش‌بینی می شد در ایام محرم از میزان نذری‌ها و اطعام‌ها کاسته شود ، در حالیکه که به‌صورت خودجوش مراسم‌ها و هزینه‌ها برای عزاداری ها افزایش یافت.
وی تصریح کرد. : این امر نشان از عشق ریشه‌دار ، ایمان و علاقه مردم به احیا و حفظ شعائر اسلامی دارد که قابل وصف نیست.
امام‌جمعه میبد ادامه داد : گاهی شبهه افکنی در ارتباط با این مسائل در فضای مجازی و در مدارس و دانشگاه‌ها صورت می گیرد، لازم است یک سری امور فرهنگی با تشکیل کمیته‌های فرهنگی در پاسخگویی به این شبهات انجام شود.
وی با اشاره به اینکه بازسازی عتبات باید با برنامه جامع ، متقن ، ماندگار و قابل‌عرضه به دنیا همراه باشد ، اظهار داشت : با ظرافتی خاص باید نام ایران در طرح‌ها و نقش‌ها منعکس شود.
رئیس حوزه هلی علمیه کشور در ادامه یادآور شد : اولویت مردم ایران نیز در طرح‌ها و وقف‌ها باید بدون ایجاد حساسیت‌ها لحاظ شود.
به گزارش ایرنا، همچنین امام‌جمعه میبد در دیدار با اساتید حوزه علمیه شهرستان گفت: انسان می‌تواند با مجاهدت و مداومت به جایگاهی برسد که با رسوخ محبت خدا در دل و جان ، زبان و عمل ، مورد مباهات ملائکه قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی افزود : برگزاری نشست به‌منظور قدردانی از مسئولین و اساتید به‌عنوان ارکان و اوتاد حوزه، است اساتیدی که باهمت خود به پرورش طلبه‌هایی می‌پردازند که ان‌شاءالله در هر سطح و جایگاهی افرادی اثرگذار در جامعه خواهند بود.
وی تصریح کرد : ما باید خود درس اخلاق بگیریم و به محبت خدا برسیم تا در سایه آن بتوانیم دستگیر افراد برای عنایت به سمت خدا و ایجاد محبت خدا در دل‌ها باشیم.
وی افزود : دلی که از هوی‌ها و کشش‌های گوناگون رهاشده باشد به صفای درونی دست می‌یابد که در هیچ جای عالم نیست ، اگر حب خدا به دل انسان راه یافت ، در زبان و عمل او هم جاری می‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با تبیین امور مرتبط با حوزه و با اشاره به تشکیل شورای مبلغان و کانون دانش‌آموختگان بر ارتباط شورای مبلغان با شورای مدیران حوزه تاکید کرد.
مرکز شهرستان 104 هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934 / 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.