به گزارش خبرنگار ایرنا ، مرآت امین الرعایا روز پنجشنبه در آیین معارفه رئیس جدید آموزش و پرورش ابرکوه که با حضور معاون فرمانداری و جمعی از مسئولان اداره ها ، نهادها و مدیران مدارس شهرستان برگزار شد، افزود: خدمت کردن به مردم آن ‌هم در آموزش‌ و پرورش یک فرصت و ارزش تاریخی است و آن را باید قدر بدانیم .
وی با گرامیداشت فرا رسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب و گرامی داشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) شهدا انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار کرد: بالاترین و با ارزش‌ترین خدمت در اسلام ، خدمت به ‌حق الله است.
امین الرعایا با اشاره به اینکه خداوند متعال تعلیم و تربیت را از پیامبر به معلم به ارث گذاشت ، ادامه داد: نقش معلم نقش انبیای الهی در جامعه اسلامی است .
این مسئول فرهنگی استان بیان کرد: مردم انتظار بیشتری از آموزش ‌و پرورش دارند و باید همه همراهی و همیاری کنند .
وی اضافه کرد: تعلیم و تربیت باید در مسیر اسلام و اعتلای کلمه‌الله باشد و این رسالت اگر به ‌خوبی انجام شود، خدمت خوب و با ارزشی به مردم است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پروش یزد با قدردانی از متصدیان امر تعلیم و تربیت تصریح کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری ، معلمان و کسانی که در راه سوادآموزی به مردم خدمت می‌کنند حق حیات بر گردن مردم ‌دارند.
وی با قدردانی از خدمات پنج‌ساله مسلم روحی پناه ، محمدعلی کریمی را به سمت رئیس جدید آموزش‌ و پرورش شهرستان ابرکوه معرفی کرد.
امام‌جمعه ابرکوه گفت: آموزش‌ و پرورش ، مجموعه ای ارزشی است و رسالت خطیر و پربازده‌ای که در رسالت انبیاء تعریف‌ شد، بر عهده دارد.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی با اشاره به اینکه این نهاد در جامعه رسالت سنگینی بر عهده دارد، اظهار داشت : آموزش ‌و پرورش عامل رشد علمی ، پیشرفت همه موفقیت‌های جامعه است .
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: کسانی که در آموزش ‌و پرورش وظیفه ‌خدمت دارند، اگر در کارشان کوتاهی کنند مواخذه خدایی خواهند شد.
حسینی افزود: یکی از تأثیرگذارترین رکن اساسی جامعه این نهاد آموزشی است و نمی توان به ‌سادگی از کنار آن رد شد .
امام‌جمعه ابرکوه با اشاره به اینکه آموزش‌ و پرورش خانواده بزرگ جامعه است ، خاطر نشان کرد: این نهاد آموزشی و فرهنگی سیاسی نیست، جولانگاه سیاست بازان هم نیست و اجازه نخواهیم داد جولانگاه سیاسی ، سیاست زدگی باشد که این امر سم مهلکی برای رسیدن به مقصد است .
حسینی یاد آور شد : خدمت کردن در آموزش ‌و پرورش باید بدون گرایش‌های سیاسی باشد و مسئولان دغدغه و تلاشان برای موفقیت ها و رشد تعالی در راستای اهداف عالیه نظام در آموزش‌ و پرورش باشد.
همچنین علی‌رضاییان ، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌ و پرورش ابرکوه گزارشی از فعالیت‌های حوزه عمرانی ، پرورشی ، آموزشی و موفقیت‌ها طی پنج سال گذشته ارائه کرد.
مسلم روحی پناه رئیس سابق آموزش‌ و پرورش ابرکوه هم با قدردانی از همکاری و همراهی مسئولان ، کارکنان و معلمان و همچنین خانواده خود از مأموریت در آموزش ‌و پرورش و بیان اینکه در نظام اسلامی هرچه داریم از شهداست، گفت: اگر تلاشی هم شد وظیفه بود.
در سال تحصیلی جاری در شهرستان ابرکوه افزون بر 9 هزار دانش‌آموز در 107 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.