به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در دیدار احمد پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد با وی افزود : انسان با ارزیابی خود می‌تواند خود متعالی را در وجودش پرورش دهد، متأسفانه آدمی درعین‌حال از هر چیزی به خود نزدیک است،از هر چیزی نسبت به خود دور است ، این امر نتیجه مادی نگری و توجه انسان به مادیات پیرامون خویش است.
امام‌جمعه میبد با اشاره به اینکه هر دستگاهی باید برنامه‌ای برای ارتقاء معنوی داشته باشد ، افزود: رسانه ملی شرایط ویژه‌ای دارد و باید جهت‌گیری تمدنی داشته باشد و گفتمان کلان اسلامی را برای خود تعریف کند.
اعرافی یادآور شد : رسانه ملی با توجه به نقش‌آفرینی که دارد در مقابل رقابت‌ها و هجمه‌هایی که قرار دارد از خود و ارزش‌های فرهنگی صیانت کند.
وی خاطرنشان کرد : این خود نگهداری و خود نگهبانی در سایه دوراندیشی ، تدبیر ، خلاقیت ، ابداع و ... انجام خواهد گرفت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به اینکه تحقیقات و مطالعه پیرامون امور اهمیت بسیاری دارد و در نتیجه کارها بسیار اثرگذار خواهد بود ، گفت : در رفع آسیب‌های اجتماعی باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط با به دست آوردن آماری دقیق چشم‌اندازی برای کاهش آسیب‌ها طی برنامه‌ای هدفمند و چندساله داشت.
وی وجود ظرفیت‌های بالقوه در جامعه را بسیار بالا عنوان کرد و اظهار داشت : توجه به این موضوع قابل‌تحسین است و اگر همراه با برنامه ، طرح و تدبیر نسبت به پرورش این ذوق‌ها و خلاقیت‌ها شود نتیجه‌ای خوب عاید خواهد شد.
رئیس حوزه‌های علمیه کشور در ادامه این دیدار افزود : لازم است جهت‌گیری رسانه به سمت‌وسوی جذب نخبگان و ماندگاری آن‌ها با رویکرد اعتدال‌گرایی باشد.
صدا و سیمای مرکز یزد در بهمن‌ماه سال 1351 با یک فرستنده ۱۰ کیلووات و صرفاً به‌عنوان یک مرکز خبری و تقویت‌کننده رادیویی واقع در کیلومتر چهار جاده یزد - کرمان کار خود را آغاز کرد .
این مرکز در اردیبهشت‌ماه 53 با اضافه شدن یک فرستنده ۵۰ کیلووات تلویـزیونی به‌عنوان تقویت‌کننده برنامه‌های شبکه سراسری (اول) از حیث فنی تکمیل‌تر و به‌عنوان رادیو و تلویزیون محلی یزد نام گرفت و در اسفندماه 55 رسماً به‌عنوان رادیو و تلویزیون یزد شناخته شد.
توسعه اصلی این مرکز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحقق پذیرفت، به‌گونه‌ای که رادیو و تلویزیون محلی هر یک با ظرفیت تولید و پخش ۲۰۰ الی ۳۰۰ ساعت برنامه کار خود را آغاز کرد تا این‌که در ۲۵ مهرماه سال ۱۳۷۵ همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) شبکه استانی صدای مرکز یزد با ظرفیت تولید و پخش سه الی چهار هزار ساعت برنامه در سال راه‌اندازی شد .
افتتاح شبکه استانی سیما بانام تابان در اردیبهشت‌ماه 82 با ظرفیت تولید بیش از هزار و 600 ساعت برنامه صورت گرفت.
مرکز شهرستان 104 هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.