رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: پس از پیگیری های اطلاعاتی و رصد و تحقیق دقیق میدانی، یک باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر در زندان مرکزی یزد شناسایی و منهدم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی دهشیری با اشاره به اعلام دادستان مرکز استان مبنی بر بررسی پیرامون خبر توزیع مواد مخدر در زندان توسط برخی از محکومان و متهمان زندانی گفت: این موضوع در دستور بررسی قرار گرفت و با رصد دقیق اطلاعاتی و اخذ مجوز قضایی تحقیقات گسترده‌ای در این خصوص آغاز شد.

وی گفت: این باند حرفه ای با روش های مختلف ابتدا وجهی را از زندانی و یا خانوده او دریافت می کردند و در مرحله بعد اندک مواد مخدری که به روش و شگردهای خاص وارد زندان کرده بودند را در داخل زندان به افراد متقاضی تحویل می دادند.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: گردش مالی 11میلیارد ریالی این باند حکایت از فعالیت گسترده و حرفه ای این باند دارد که گردش مالی بالا بین چندین کارت بانکی به نام افراد مختلف انجام شده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد از دستگیری 4زن و 12مرد در این پرونده خبر داد و بیان داشت: با ردیابی مالی حساب های بانکی، کلیه افراد و مرتبطان شناسایی شده و به دادسرا احضار شده اند.

وی همکاری مجموعه اداره کل زندان در این پرونده را بسیار خوب و شایسته تقدیر ارزیابی کرد و یادآور شد: پرونده ورود مواد مخدر به زندان، یکی از پرونده های بسیار سخت و حساس در مجموعه حفاظت و اطلاعات دادگستری بوده است که حدود یک سال ردگیری و شناسایی و دستگیری همه متهمین پرونده طول کشید تا همه ارتباطات و زوایای تاریک پرونده روشن و همه مجرمین همراه با ادله جرم شناسایی گردند.

دهشیری ابراز داشت: در حال حاضر این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب یزد در حال طی کردن فرایند ارسال به دادگاه است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد افزود: در این پرونده چند نفر دارای نقش بوده اند که بدون اطلاع از اصل کار مجرمانه باند فقط شماره کارت بانکی خود را در اختیار افراد باند قرار می دادند و پس از واریز وجوه به این حساب ها پول را به حساب های دیگر واریز می کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.