به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شهرداری یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با اعضای شورای شهر یزد افزود: در این زمینه ورود کرد و منتظر پاسخ مسئولان است.
وی اظهار داشت: باید موضوع یادشده هرچه زودتر به نتیجه برسد تا خدمات مطلوبی به مردم ارائه شود و بسیاری از فعالیت‌ها شهرداری معطل نماند.
امام‌جمعه یزد افزود: البته بلاتکلیفی حکم شهردار ، سبب زمین ماندن کارها نشود و حتماً مسئولان امر نسبت به این موضوع جدیت و اهتمام لازم را داشته باشند که کار مردم به بهترین وجه ممکن پیگیری و اجرا شود.
رئیس شورای شهر یزد با اشاره به تأخیر 2 ماهه در صدور حکم شهردار جدید مرکز استان گفت: شهردار منتخب طبق مقررات به وزارت کشور معرفی‌شد، هنوز ابلاغ صادر نشده است.
غلامعلی سفید افزود: وزارت کشور باید طبق قانون پس از معرفی شهردار، در مدت 10 روز ابلاغ را صادر کند اما متأسفانه کتباً به شورای شهر جواب رسمی داده ‌نشد.
وی خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی وزارت کشور شد و آن را مطالبه مردم و اعضای شورا ذکر کرد.
مجتبی فرهمند 19 آبان ماه 1397 با کسب اکثریت آرا از میان 20 داوطلب انتخاب شد و قبل از این معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد بود.
فرهمند در دوره شهرداری جمالی نژاد از پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی شهر تاریخی یزد به شهرداری منتقل و به‌عنوان معاون شهرسازی مشغول کار شد.
وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت ایران است و بیش از چهار سال مدیر پایگاه یادشده بود و مسئولیت ثبت 200 هکتار از 750 هکتار مساحت بافت تاریخی شهر یزد از سوی یونسکو را بر عهده داشت.
با انتقال جمالی نژاد،سید علی مشتاقیان معاون اداری و مالی شهرداری به سرپرستی شهرداری انتخاب شد.
جمالی نژاد چهارم شهریور 1396 با رأی 11 عضو شورای شهر یزد سکان شهرداری را به دست گرفت.
وی پیش از این شهردار اصفهان بود، هم اکنون به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور مشغول به کار است.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
مطابق قانون حکم شهرداران بالای 200 هزار نفر جمعیت شهرها از سوی وزارت کشور و کمتر از آن توسط استاندار ابلاغ می‌شود.
از جمعیت یک‌میلیون و 138 هزارنفری یزد حدود 60درصد در مرکز استان زندگی می‌کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.