به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان ، مدیرعامل شرکت پیشگامان کویر آسیا با بیان این مطلب گفت: فعالیت های تخصصی این شرکت در حوزه پهنای باند و ترانزیت دیتا در سال 1391 با بهره برداری از نخستین پروژه فیبر نوری دریایی بین المللی با نام شناخته شده POI در آبهای آزاد ایران و عمان با مالکیت ایرانی و سرمایه تعاونی آغاز شد.
علی یوسفی سهزابی افزود: نخستین دستاورد این پروژه تأمین پهنای باندی با سرعت 10GB برای شرکت ارتباطات زیرساخت بود.
وی با بیان اینکه پیشگامان کویر آسیا تنها مالک ایرانی فیبر نوری بین الملل در آب های آزاد دنیاست ، اضافه کرد : تعمیر و نگهداری این فیبر که تامین کننده پهنای باند بین الملل است تا پیش از این توسط کارشناسان خارجی انجام می شد.
این کارشناس یادآور شد: در شرایط کنونی و با توجه به تحریم های موجود ، متخصصان خارجی درخواست 1٫5 میلیون دلار برای تعمیر این خط فیبر نوری داشتند.
وی ادامه داد: کارشناسان ایرانی شرکت پیشگامان کویر آسیا توانستند با تکیه بر تجربه و دانش و تخصص بومی برای نخستین بار به تکنولوژی تعمیر این خط مهم فیبر دست یابند و ضمن صرفه جویی و جلوگیری از خروج ارز از کشور ، دانش فنی این کار را به نام خود ثبت کنند.
قائم مقام مدیر عامل شرکت پیشگامان کویر آسیا نیز در تشریح دستیابی به تکنولوژی تعمیر فیبر نوری توسط کارشناسان داخلی، سرویس نگهداری و تعمیرات فیبر زیر دریایی پیشگامان را با توجه به قرارداد منعقده بر عهده یک شرکت پیمانکار خارجی دانست.
وحید رضا اخلاص افزود: با توجه به نقص پیش آمده در فیبر نوری POI و همزمانی آن با شرایط تحریمی کشور، فرآیند تعمیر کابل توسط شرکت پیمانکار خارجی امکان پذیر نبود.
وی ادامه داد: با تصمیم مدیریت و پس از پشت سر گذاشتن موانع مرتبط با تحریم ها و با وجود نبود قطعات و ابزار آلات مورد نیاز، کار طراحی تمامی تجهیزات و ساخت قطعات مورد نیاز برای تعمیرات در مدت سه ماه با تکیه بر دانش و تخصص کارشناسان این شرکت انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: بعد از اطمینان از تست نهایی وسایل و تجهیزات در آذرماه، فرآیند تعمیر فیبر توسط نیرو های داخلی این شرکت با کمترین هزینه در اوایل دی ماه 97 با موفقیت به پایان رسید و بدین ترتیب از خروج میلیون ها دلار ارز از کشور جلوگیری شد.
به گفته قائم مقام مدیر عامل شرکت پیشگامان کویر آسیا ، با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تمامی امکانات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه از جمله کشتی، ابزارآلات، طراحی و ساخت با استفاده از منابع و ظرفیت های داخلی تأمین شده است.
شرکت پیشگامان کویر آسیا از شرکت های زیرمجموعه گروه تعاونی پیشگامان یک دهه پیش با هدف ایجاد و برقراری ارتباطات مخابراتی با سایر کشورهای دنیا در زمینه های Voice و Data و تأمین پهنای باند بین الملل شروع به کار کرده است.
نخستین پروژه فیبر نوری دریایی با مالکیت ایرانی در آبهای آزاد توسط گروه تعاونی پیشگامان در سال 1391 به بهره برداری رسیده است.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.