مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد گفت: 30 فرصت جدید سرمایه‌گذاری این استان مورد تائید سازمان سرمایه‌گذاری، کمک‌های اقتصادی و فنی ایران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی نمازی با اشاره به شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری یزد اظهار داشت: این فرصت‌ها در بخش‌های صنعت، گردشگری، خدمات شهری، کشاورزی و انرژی است که چندی قبل با همکاری دستگاه‌های اجرایی عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری استان براساس اولویت‌بندی‌ها احصا شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد ادامه داد: این فرصت‌ها در قالب استانداردها تدوین و پس از بررسی و انجام مطالعات فنی و اقتصادی توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یزد به سازمان سرمایه‌گذاری کشور ارسال شده بود.

وی حجم سرمایه‌گذاری لازم برای اجرا این پروژه‌ها را افزون بر 585 میلیون یورو اعلام کرد و اضافه کرد: این پروژه‌ها طیف وسیعی از صنایع و خدمات را در زمینه‌های مواد غذایی، شیمیایی، نساجی، آی. تی، هتلداری، فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی و نیروگاه خورشیدی را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

نایب رئیس مرکز سرمایه‌گذاری یزد ادامه داد: زمانی که فرصت‌های سرمایه‌گذاری به تائید سازمان سرمایه‌گذاری رسید در فرآیند بازیابی تامین منابع مالی بین المللی قرار می‌گیرد و زمینه برای جذب سرمایه گذار و صدور مجوز های لازم نیز فراهم می‌شود.

نمازی با بیان اینکه برخی پروژه‌های یاد شده دارای متولی خاص هستند و برای تامین مالی نیازمند جذب منابع مالی است، یادآور شد: برخی دیگر از پروژه‌ها نیز بنا بر اولویت‌های سازمان‌های متولی شناسایی، ارزیابی و جانمایی شده اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد از تدوین بیش از 30 فرصت سرمایه‌گذاری دیگر در زمینه‌های مختلف خبر داد و گفت: این فرصت‌ها در حال ارزیابی اقتصادی و فنی است و تا پایان سال 97 به فهرست فرصت‌های تایید شده استان اضافه خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.