معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با اشاره به سیاست‌ها و شاخص‌های وزارت کشور در انتخاب استانداران گفت: اعتدالگرایی افرادی که در این مسند قرار می‌گیرند از مهم‌ترین ویژگی‌ها و شاخص‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد ناصریان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: وزارت کشور شاخص‌هایی را برای انتصاب استانداران در نظر گرفته که چهار مورد از این شاخص‌ها بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه یکی از این شاخصه‌ها در انتخاب استانداران جوانگرایی است ادامه داد: جوان‌گرایی در انتخاب استانداران 14 استان کشور، میانگین سن استانداران را 8 سال کاهش داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور بیان داشت:به‌رغم دید سیاسی که هر یک از سکانداران در استان‌ها ممکن است داشته باشند نظر وزارت کشور رعایت اعتدالگرایی در رفتار و عملکرد آنها است.

وی با تاکید بر اینکه استانداران منصوب شده باید حتما هماهنگ با سیاست‌های دولت باشند و در راستای تحقق این سیاست‌ها در استان حرکت کنند اضافه کرد: استانداران باید در راستای پیشرفت و توسعه استان‌ها فعالیت کنند و به شاخصه‌هایی چون امانت‌داری و تخصص که مد نظر وزارت کشور است نیز توجه داشته باشند.

ناصریان با تاکید بر اهمیت کادرسازی در سطح مدیریت کشور و تربیت نیروی انسانی کارآمد در این زمینه بیان کرد: در این دوره سعی کردیم به وسیله انتصاب‌هایی که انجام می‌دهیم، بحث کادرسازی و جانشین پروری را به صورت جدی مد نظر قرار دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور بیان کرد: این رویکرد سبب شد که ما استانداران 10 استان از 14 استانی که تغییر کردند را از بین معاونان استانداران انتخاب کنیم.

وی عنوان کرد: تلاش بر این بود که میانگین سن استانداران کاهش پیدا کند و توانستیم در جابجایی‌‌های صورت گرفته، میانگین سن استانداران را 8 سال کاهش دهیم و در این انتصاب‌ها رضایت خداوند و مردم مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور به منظور تکریم و معارفه استاندار یزد به این استان سفر کرده که آیین معارفه محمدعلی طالبی به عنوان استاندار یزد عصر امروز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.