به گزارش ایرنا علیرضا ابوالحسنی روز یکشنبه در نشست کارگروه کمیته مشورتی بانوان متشکل از نمایندگان ادارات و نمایندگان محلات شهرستان افزود: انقلاب با پشتوانه و حضور مردمی که نیمی از آن‌ها بانوان بودند به پیروزی رسید و در آستانه چهل‌سالگی این حضور به مرحله بلوغ و کامل‌تری نسبت به قبل رسیده است.
وی با اشاره به اینکه ان‌شاءالله باهمت بانوان ، شاهد ایفای نقش پررنگ‌تر آن‌ها در جامعه خواهیم بود، تصریح کرد : شهرستان میبد ظرفیت های بالایی برای فعالیت بانوان دارد همچنین مسئولین نیز بالاترین ظرفیت برای پذیرش حضور بانوان در جامعه و حمایت از آن‌ها دارند.
معاون فرمانداری میبد در ادامه با توجه به اینکه بیشترین هدف و برنامه دشمنان فاصله انداختن میان نسل جوان و نظام است به بانوان توصیه کرد تا در انجام فعالیت‌ها و اجرای برنامه‌های خودشان هدف‌گذاری در جهت گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب و معرفی دستاوردهای آن با سمت و سوی جوانان داشته باشند که از انقلاب اطلاع ندارند.
این مسئول یادآور شد : علی‌رغم اینکه برنامه‌های ارائه‌شده توسط بانوان موردنیاز جامعه است باید ابتکار و خلاقیت را نیز در اجرای آن‌ها برای جامعه هدف در نظر داشت.
ابوالحسنی با اشاره به اینکه تبیین دستاوردهای انقلاب با هدف‌گذاری صحیح لازم است تا ناخواسته تبعات و از مسیر اصلی خارج شدن را به همراه نداشته باشد، خاطرنشان کرد : اجرای برنامه‌ها باید همراه با همدلی ، یکرنگی ، وحدت و به‌دوراز ایجاد تفرقه باشد ، همچنین لازم است با برنامه از فضای مجازی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد ، همان‌طور که عامل ایجاد آن‌ها فضای مجازی است .
معاون سیاسی فرمانداری میبد همچنین به تولید محتوا به‌خصوص در ارتباط با سالگرد و اهداف انقلاب به‌ویژه در فضای مجازی ، ارائه آمارهای دقیق، لزوم اجرای جشن‌ها و مراسم‌ها در مناطق دورافتاده و روستاها و ارائه گزارش‌ها در رابطه با پیشرفت‌های اقتصادی ، امنیت ، مردم‌سالاری ، استقلال که شعار محوری انقلاب بود و... در اجرای برنامه‌ها به‌عنوان دستاوردهای انقلاب اشاره کرد.
ابوالحسنی با اشاره به لزوم توجه به موضوع زیلو در انجام فعالیت‌ها و ارائه برنامه‌ها با عنایت به جهانی‌شدن آن ، ظرفیت محلات را مهم برشمرد ، و گفت: می‌توان در سایه همکاری از فضای محلات و مکان‌های عمومی در آن‌ها برای انجام فعالیت‌های فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی به‌صورت گسترده استفاده کرد.
مشاور فرماندار در امور بانوان میبد نیز با اشاره به راه‌اندازی سرای بانو به‌عنوان مکانی و پاتوق معنوی برای برگزاری جلسات هم‌اندیشی پیرامون انجام فعالیت‌ها ، حضور بیشتر بانوان در این‌ ارتباط و انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در شهرستان را خواستار شد.
کبری خواجه پور افزود: تعامل و ارتباط بیشتر بین نمایندگان محلات و نمایندگان ادارات منشاء خیر و برکت برای محلات و انتقال توان‌ها در محلات لازم است که باید به آن توجه شود.
همچنین عضو شورای شهر میبد بر معرفی چهره های خوب از انقلاب با شفافیت و عدالت محوری و حفظ ارزش‌های اسلامی در قالب اجرای برنامه‌ها تأکید کرد.
انسیه فلاح افزود : با پیگیری‌هایی که توسط بانوان می‌شود می‌توان فعالیت‌های مفید و ارزنده‌ای با محور ارج نهادن به ارزش‌های انقلاب و حفظ آن‌ها انجام داد.
در نشست کارگروه کمیته مشورتی بانوان نماینده ادارات و محلات به ارائه برنامه‌ها از جمله همایش سالمندان ، برنامه‌های متمرکز و نیمه‌متمرکز در قالب ایجاد نشاط ، برگزاری جلسه‌های آموزش خانواده و مشاوره برای بانوان ، ایجاد نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و ... اشاره کرد.
وی همچنین به برگزاری جشن انقلاب در قالب ارائه دستاوردها، زنگ انقلاب ، جشنواره زنان روستایی و پخت غذاهای سالم ، همایش‌های ورزشی و نشست‌های بصیرتی و برنامه‌های هدف محور و... به‌عنوان برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای معرفی دستاوردهای انقلاب اشاره کرد.
کمیته مشورتی بانوان میبد که در آبان ماه 1396 به همت دفتر بانوان فرمانداری شکل‌گرفته است ، پتانسیل‌های شهر را در بخش‌های گوناگون آموزشی، دینی و مذهبی ، ورزشی ، بهداشتی ، قرآنی و کودک دنبال می‌کند.
این کمیته با مدیریت هیئت‌رئیسه متشکل از رئیس ، نائب رئیس ، 2 منشی و خزانه‌دار فعالیت‌های بانوان در سطح شهرستان را با تشکیل کارگروه‌ها و اجرای برنامه ساماندهی می‌کند.
نشست برگزارشده کارگروه کمیته مشورتی بانوان بود.
چهارمین نشست این کمیته در خردادماه امسال با حضور بانوان متشکل از نمایندگان ادارات و محلات شهرستان در فرمانداری برگزار شد.
مرکز شهرستان 104 هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.