دکتر محمدرضا وفایی نسب چهارشنبه شب در ابرکوه به خبرنگار ایرنا افزود: این میزان بودجه در اجرای طرح یادشده برای 105هزار بیمار بستری‌ و ویزیت 360 هزار بیمار هزینه شد.
وی اظهار کرد: در این مدت صورت‌حساب پرداختی بیماران در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از 37 درصد به هشت درصد کاهش‌یافته است .
برنامه تحول نظام سلامت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجتماعی دولت تدبیر و امید از نیمه اردیبهشت‌ماه 1393 در کشور آغاز شد.
این مسئول با اشاره به ارائه خدمات درمانی به مردم اظهار کرد: در اجرای طرح تحول سلامت از آغاز تاکنون بیش از پنج میلیون نوبت بیمار با همکاری 400 پزشک متخصص و فوق تخصص در کلینیک‌های دانشگاه معاینه شدند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد بابیان اینکه طرح تحول نظام سلامت یکی از خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید در بخش درمان و بهداشت است، افزود: در اجرای این طرح ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی دانشگاه با 10درصد افزایش به 78 درصد رسید.
این مسئول اضافه کرد: در اجرای طرح تحول سلامت در 9 ماهه امسال 9 هزار و 400 مورد زایمان طبیعی در بیمارستان‌ها بدون دریافت وجهی انجام‌شده است.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح تمایل بانوان به عمل سزارین در استان کاهش چشمگیری داشت، یادآور شد: طرح بهینه ‌سازی بلوک زایمانی ( تغییر ساختار زایشگاه‌ها از سیستم سنتی به ترکیبی) ال. دی. آر (LDR) در دستور کار قرار گرفت.
وفایی نسب تأکید کرد: در اجرای این طرح برای هر مادر اتاق اختصاصی برای زایمان پیش ‌بینی شد و در این زمینه 31 مورد اتاق در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شد.
وی همچنین به ارتقای هتلینگ مراکز درمانی استان اشاره کرد و یاد آور شد: مشکل عمده تا قبل از آغاز طرح تحول نظام سلامت، فرسودگی فضای بیمارستان‌ها بود که در قالب این طرح افزون بر 141 هزار متر مربع فضای درمانی بازسازی و همچنین تأسیسات زیر بنایی نیز بهسازی شدند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه با اجرای این طرح شاهد افزایش 11 درصد تخت‌های بیمارستانی هستیم، بیان کرد : هم‌ اکنون سه هزار و 422 تخت در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه فعال است.
در حال حاضر استان یزد 20 باب بیمارستان دارد که از این تعداد 13 بیمارستان دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی یزد فعالیت دارد که از این تعداد 9 بیمارستان بخش زنان و زایمان دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.