به گزارش عصر روز سه شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌محمدحسین زارع افزود: این سامانه با عنوان سامد توسط نهاد رئیس جمهوری ایجاد شده و زیر نظر دفتر بازرسی استانداری فعالیت دارد.
وی ادامه داد: مردم می توانند با استفاده از شماره تلفن ١١١ یا پرتال www.saamad.ir مشکلات خود را مطرح و برای پیگیری های بعدی، کد رهگیری دریافت کنند.
مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری یزد گفت: سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که به منظور پاسخگویی دستگاه های اجرایی به اطلاعات موردنیاز شهروندان ایجاد شده در ‌اداره کل روابط عمومی استانداری مورد بهره برداری قرار گرفته است.
به گفته زارع، مردم می توانند نیازهای اطلاعاتی خود را از طریق پایگاه اینترنتی foia.iran.gov.ir درخواست و حداکثر ظرف مدت ١٠ روز از طریق ایمیل پاسخ دریافت نمایند.
وی خاطر نشان کرد: پیشخوان مجوزهای کشور در راستای تسهیل و تسریع در فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار همچنین پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان این حوزه از سوی مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور راه اندازی شده است.
این مسئول افزود:دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری از این سامانه برای حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان استفاده نموده است ‌و متقاضیان می توانند موارد مرتبط با مجوزهای کسب و کار را بدون مراجعه حضوری به ادارات از طریق این سامانه پیگیری کنند.
زارع ادامه داد: سامانه احراز اصالت هویت برخط که به منظور انجام استعلام آنلاین هویت افراد در هنگام دریافت خدمات از دستگاه های دولتی از سوی دفتر فناوری اطلاعات استانداری راه اندازی شده، نیاز به ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی را رفع نموده است.
مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری یزد همچنین از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان از 12 تا 15 دی ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی یزد با محوریت شهر هوشمند خبر داد که مردم عموم علاقه مندان می توانند از ساعت ١٥ تا ٢١ هر روز بازدید کنند.
زارع‌ با بیان اینکه این نمایشگاه فرصت مناسبی برای دستگاه‌های اجرایی استان برای نمایش خدمات الکترونیک خود به مردم است، ادامه داد: هر ساله در نمایشگاه کامیتکس، شرکت های خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات جدیدترین دستاوردها و توانمندی های خود را عرضه می کنند ‌و حضور استارت آپ های حوزه IT از ویژگی های بارز نمایشگاه امسال است.
وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته علاوه بر شرکت های خصوصی و استارت آپ ها، تعدادی از ادارات دولتی ‌و دستگاه های اجرایی استان نیز در این نمایشگاه حضور می یابند تا خدمات الکترونیکی خود را در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار دهند.
به گفته این مسئول، استانداری ‌با حمایت از برگزارکنندگان نمایشگاه و ترغیب ادارات به مشارکت و راه اندازی زون دولت الکترونیک، خدماتی را که از طریق اینترنت مردم می توانند دریافت نمایند در نمایشگاه ارائه خواهد نمود.
زارع به این خدمات و سامانه ها اشاره کرد و گفت: ‌سامانه درخواست تاسیس سازمانهای مردم نهاد که برای ثبت درخواست، ارسال الکترونیکی اطلاعات و مشاهده روند صدور مجوز، از سوی وزارت کشور ایجاد شده و در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مورد بهره برداری قرار گرفته و نیاز به حضور فیزیکی مردم را برای دریافت این خدمت رفع کرده است و متقاضیان می توانند جهت ثبت سمن ها به آدرس اینترنتی www.moi.ir مراجعه نمایند، ‌ازجمله این خدمات است.
وی ادامه داد: اپلیکیشن مجازیار با هدف امن تر شدن فضای ارتباطی خانواده ها و هدایت صحیح فرزندان در حوزه فضای مجازی از سوی سازمان امور اجتماعی کشور طراحی شده و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مسئولیت توزیع آن را بین آحاد مختلف جامعه برعهده دارد.
وی تصریح کرد: این اپلیکیشن یک دوره آموزشی در فضایی پویا و جذاب و با استفاده از ابزارهای مختلف (ویدئو،‌پادکست، عکس نوشت و ...) با هدف صیانت از خانواده ها در فضای مجازی تولید شده است.
مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری یزد گفت: انجام رای گیری الکترونیکی با استفاده از دستگاه های طراحی شده از سوی وزارت کشور در نمایشگاه با هدف یادگیری نحوه کار با این تجهیزات همچنین دریافت رای مردم در خصوص عملکرد ادارات در نمایشگاه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیگر برنامه ها در این نمایشگاه است.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر حمعیت دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.