احمدکارگران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک سالگرد تاسیس شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهار داشت: برنامه ریزی شده در حد امکان و میزان اعتبارات تخصیصی نسبت به تعویض لوله ها و اتصالات اقدام که تا حد زیادی از میزان هدر رفت آب شرب شهری جلوگیری شود.
وی اعتبارات سالجاری اداره آبفای شهرستان بافق را 16 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این رقم 14 میلیارد از محل اعتبارات خشکسالی و 2 میلیارد ریال هم از اعتبارات استانی اختصاص یافته است.
این مسوول تصریح کرد: این اعتبارات عمدتا در زمینه حفر و تجهیز و طرح برق چاه ها، ساخت اتاقک و اجرای خط انتقال از چاه و بازسازی شبکه توزیع و مصرف هزینه می شود.
رئیس اداره آبفای شهرستان بافق منابع آب شهری را از 23 حلقه چاه و آب انتقالی زاینده رود برشمرد و گفت: از منابع یاد شده مقدار 210 لیتر بر ثانیه آب استحصال می شود.
وی همچنین از رقم 6.2 میلیارد ریال بدهکاری مشترکین آبفای بافق خبر داد و بیان کرد: تعداد اشتراک خانگی بیشترین بدهی را به این اداره دارد.
کارگران با بیان اینکه اکثر تلاش اداره آبفای بافق وصول بدهی مشترکان خواهد بود خاطر نشان کرد: با توجه به ضرورت خدمات رسانی موثر به شهروندان، در صورت تسریع در پرداخت بدهی های معوقه، این خدمات با کیفیت بیشتری ارائه خواهد شد.
وی مهمترین مشکلات آبفای بافق را تامین آب شرب با کیفیت و اصلاح شبکه فرسوده عنوان و تصریح کرد: مذاکراتی با نماینده مجلس برای تخصیص اعتبار کافی به همین منظور صورت گرفته و موضوع در حال پیگیری است .
رئیس اداره آبفای شهرستان بافق سه مخزن موجود را بر اساس استاندارد، پاسخگوی نیاز مشترکین شهری دانست و افزود: به منظور آینده نگری هم اینک یک باب مخزن 10 هزار متر مکعب نیز در دست ساخت است.
19 هزار مشترک از منابع آبی شهر بافق استفاده می کنند که 80 درصد خانگی و بقیه غیر خانگی هستند.
11 دیماه سال 69 قانون تاسیس شرکت آب و فاضلاب تصویب و از زیر مجموعه شهرداری ها خارج شد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.