به گزارش ایرنا فرماندار اردکان در این آیین با اشاره به اقدامات مطلوب و بی نظیر زندان اردکان در راستای ایجاد فضای مناسب در جهت اصلاح و تربیت مددجویان بیان داشت: درد جامعه امروز توسعه نیافتگی و عدم مطالعه و نبودن دانایی است.
هادی مقیمی اضافه کرد: نشست کتابخوان در زندان اقدام بسیار مؤثری است که می تواند جرقه ای در جهت تغییر سرنوشت مددجویان باشد.
وی با بیان اینکه دانایی محور توسعه است و این امر فقط با مطالعه محقق می شود خطاب به زندانیان اظهار داشت: امیدوارم روزی رقم بخورد که کتاب همان یار مهربان دوران ابتدایی باشد و مطمئنا یاری مهربان تر از کتاب وجود ندارد .
فرماندار اردکان اظهار داشت: درحال حاضرکه در این مکان هستید از فرصت ها استفاده و کتاب مطالعه کنید تا چراغ دل هایتان سوی دنیا روشن شود، انسانها با تدبر و تفکر می توانند خوب زندگی کنند زندگی فرصتی است که یکبار به انسان تعلق می گیرد.
مقیمی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان و خدمتگذاران زندان گفت: به امید روزی که در جامعه جهل رخت ببندد و وسوسه های جرم کاهش یابد.
رئیس زندان اردکان نیز ضمن خیرمقدم وتشکر ویژه از فرماندار در جهت ایجاد تعامل سازنده و مثبت با زندان اظهار داشت: به لطف خداوند متعال و با تعامل و همکاری خوب معاونت سوادآموزی شهرستان، تلاش همکارانمان به ویژه یوسف حیدری مسئول واحد فرهنگی و تربیتی و بهره مندی از توان و ظرفیت مربیان خوب این حوزه از افتخارات ماست که رسالت سازمان زندان ها در حوزه اصلاح و تربیت زندانیان مبنی بر لزوم آموزش های سوادآموزی به کلیه بی سوادان و کم سوادان در زندان اردکان انجام شده است .
حسن مددی مقدم همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده واحد فرهنگی زندان در راستای اهداف نهضت سواد آموزی ، با اعلام خبر ریشه کنی بیسوادی در زندان اردکان ،افزود: در حال حاضر هیچ زندانی بیسوادی نداریم و هر زندانی بی سواد و کم سواد به محض ورود به زندان شناسایی و تحت آموزش قرار می گیرد .
رئیس زندان اردکان افزود: در سال گذشته برای اولین بار دوره انتقال برگزار و با حضور 14 نفر در این دوره 10 گواهینامه قبولی صادر شد و در سال جاری نیز 40 نفر در کلاس های سوادآموزی شرکت می کنند که از این تعداد 14 نفر در دوره انتقال، 18 نفر دوره سوادآموزی و هشت نفر در دوره تحکیم ثبت نام شدند که از مجموع 40 نفر 15 نفر از اتباع می باشند .
مددی مقدم در ادامه ، برگزاری نمایشگاه کتاب ویژه نوسوادان، بازدید معاون سوادآموزی و مسئولان آموزش و پرورش از روند برگزاری کلاس های آموزشی، حضور دادستان های شهرستان های اردکان و میبد به همراه قضات در جمع سوادآموزان و استماع مشکلات قضایی ، معرفی کتاب و مسابقه کتابخوانی، برگزاری مسابقه روزنامه دیواری ویژه نوسوادان، تشویق و تقدیر از سوادآموزان و نوسوادان را از از جمله برنامه هایی در نظر گرفته شده گرامیداشت هفته نهضت سواد آموزی برشمرد.
تجلیل از زندانیان نوسواد، اجرای سرود توسط گروه موسیقی معرفت زندان اردکان، اجرای برنامه توسط مددجوی مرشد زوخانه ای، معرفی کتاب هایی نظیر کاووش گران آسمان، بابانظر، سلام بر ابراهیم، تذکره الاولیا، بهشت جوانان و... توسط زندانیان و اهدای جوائز به زندانیان فعال در بخش سوادآموزی و کتابخوانی از جمله برنامه هایی بود که در این مراسم انجام شد.
به همت واحد فرهنگی زندان اردکان و با همکاری فرمانداری ، اداره کتابخانه های عمومی و معاونت سواد آموزی اداره آموزش و پروروش اردکان ، همزمان با گرامیداشت هفته نهضت سوادآموزی در سراسر کشور و همچنین به منظور معرفی و تجلیل از زندانیان نوسواد، نشست کتاب خوان در این زندان برگزار شد.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.