مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد پنجشنبه شب در حاشیه برگزاری این مراسم در محل نمایشگاه بین المللی استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استارتاپ ها ، کسب ‌و کارهایی است که بر پایه فناوری ایجاد می شود و به‌سرعت رشد می‌کند که چند سالی است در ایران مورد توجه قرار گرفته و می تواند زمینه ایجاد و توسعه اشتغال را در جامعه فراهم کند.
سیدمسعود عظیمی افزود: در همین راستا نخستین استارتاپ در قالب رویداد کارآفرینی استان ویژه صنعت نساجی و عنوان « ایده شو » به منظور استفاده از ظرفیت‌های بومی برای ارتقای سطح کمی و کیفی صنعت نساجی استان، برگزار شده است.
وی تصریح کرد: در این استارتاپ ، افراد صاحب ایده شامل فعالان و دانشجویان در حوزه‌های برندسازی، توسعه بازار صادرات، طراحی پوشاک و تکنولوژی در صنعت نساجی شرکت کردند تا ایده های خود را که از نزدیک با آنها در اتباط بوده اند ارائه کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد خاطرنشان کرد: در واقع در این برنامه ، ایده پردازان و صنعتگران و نیز علاقه مندان به خرید ایده ها را در کنار هم قرار داده ایم تا زمینه تجاری سازی ایده ها نیز فراهم و بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی حل شود.
عظیمی با بیان اینکه هدف نهایی ایجا اشتغال پایدار و جوان گرایی در کارآفرینی است ، ادامه داد: هشتم آذرماه گام آموزشی اول در مرکز شتاب‌دهنده پیشگامان در دانشگاه یزد ،گام آموزشی دوم 24 آذر و گام آموزشی سوم در روز 28 آذر این رویداد برگزار شد و امشب در فضایی نمایشگاهی مرحله داوری و نهایی برگزار شد.
وی درباره جوایز این مراسم هم گفت: به نفرهای برگزیده رویداد ایده شو صنعت نساجی استان یزد ، جوایز نقدی اهدا و سایر شرکت کنندگان تقدیر خواهند شد و امیدواریم در ادامه در سایر رشته ها و خوشه های صنعتی استان همچون طلاسازی شاهد برگزاری چنین برنامه هایی باشیم.
در این مراسم صاحبان 37 ایده منتخب همچون سیستم تعویض خودکار قرقره ، لباس ضدآب ضد گرما و ضد سرما ، دستگاه گویای اتوماتیک ترمه ، لباس هوشمند باردار ، کاشی های متخلخل پشمی ، لباس های مغناطیسی برای تولید انرژی ، اپلیکیشن نساجی ، بانک اطلاعاتی استعلام مشتریان نساجی ، پارسی دوز و باشگاه خریداران مد ، در پنج دقیقه ، طرح خود را ارائه و تشریح کردند.
هم اکنون 662 واحد نساجی استان دارای پروانه بهره برداری است، اگر صنوف مرتبط را به آن اضافه کنیم به چهار هزار و 309 واحد می رسد.
استان یزد با داشتن 27 درصد تولیدات صنعت نساجی ، دومین تولیدکننده محصولات نساجی کشور محسوب می شود.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.