به گزارش ایرنا ، جمال پایدار روز پنجشنبه در حاشیه نشست مراکز شبه خانواده استان یزد در میبد، افزود: در این نشست مدیران موسسه های خیریه یزد و مسئولان فنی و کارکنان شبه خانواده بهزیستی استان و میبد که وظیفه آنها نگهداری و مراقبت از بچه های بی سرپرست و بد سرپرست است، شرکت دارند.
وی هدف از برگزاری این نشست را تبادل اطلاعات و بیان پیشنهادات و مشکلات در حوزه مراکز شبه خانواده عنوان کرد و یاد آور شد: بهزیستی مراقبت و نگهداری این گروه از بچه ها را به عهده دارد، و ارائه خدمات با کیفیت بهتر به جامعه هدف که کمتر از 18 سال دارند، دنبال می شود.
معاون اجتماعی بهزیستی استان اظهار داشت: بچه هایی که در بهزیستی پذیرش می شوند با توجه به مقطع سنی و جنسی با دسته بندی شیرخوارگان ، نوباوگان 3 تا 6 سال ،کودکان 7 تا 12 سال و 12 تا 18 سال در مراکز شبه خانواده ساماندهی می شوند.
پایدار عمده مسئولیت و کارهای اجرایی مرتبط با بچه های بی سرپرست و بد سرپرست را به عهده مراکز شبه خانواده ذکر کرد و افزود : بهزیستی در این راستا نقش نظارتی و حمایت دارد و لازم است از مسئولان مراکز شبه خانواده و کارمندان آنها تشکر کرد که از این بچه ها که عمدتا بد سرپرست دارند، ضمن سوق دادن آنها به بازگشت به خانواده از آنها مراقبت می کنند.
وی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان ماندگاری بچه ها در مراکز دنبال نمی شود ، خاطرنشان کرد : علی رغم اینکه در مراکز شبه خانواده سعی در بازگرداندن بچه ها به دامان خانواده یا سپردن آنها به خانواده ها و بستگان واجد شرایط است، تلاش می شود شرایط پرورش جسمی و روحی بچه ها همراه با آموزش مهارت زندگی و خود اشتغالی به آنان در این مراکز به خوبی فراهم شود.
معاون اجتماعی بهزیستی یزد تعداد بچه هایی که در میبد در 9 ماهه سال جاری به خانواده های خود بازگشت اند یا به متقاضیان فرزندخواندگی تحول شدند، هشت نفر ذکر کرد.
رئیس اداره بهزیستی میبد نیز گفت : خانه کودکان میبد از سال 80 به همت خانم امامی با تاسیس موسسه سایبان دریا و به دنبال ایجاد خانه کودکان مروارید در سال 86 موسسه حدیث مهرمادری به مدیریت آقای میمنی با نگهداری بچه ها در مقاطع سنین مختلف شکل گرفت.
سید محسن فلاح افزود : اصولا درخواست فرزندخواندگی برای فرزندان شیرخوار است و خانواده ها کمتر خواهان پذیرش فرزندان با سنین بالاتر هستند.
به گفته رئیس اداره بهزیستی میبد سپردن فرزندان به خانواده ها شرایط و قانون خود را دارد ، بستگان نیز با نامه و مجوز دادگستری می توانند بچه ها را نزد خود نگهداری کنند و در این صورت هم بهزیستی ناظر است.
وی گفت : بعضی از بچه ها هم در منازل خانواده های سببی و نسبی امداد بگیر بهزیستی و مراکز بهزیستی هستند که در این ارتباط بهزیستی میبد 19 نفر از بچه های امداد بگیر را تحت پوشش موسسه خیریه باب الحوائج دارد.
وی ضمن درخواست از خیرین برای حمایت در این حوزه آموزش مهارت های زندگی به بچه ها و آشنا کردن آنان با مشاغل آزاد و برگزاری کلاس های ورزشی ، علمی ، دینی پیشگیری از اعتیاد و دیگر آسیب های جامعه را از سیاست های بهزیستی ذکر کرد.
در استان یزد 16 مرکز شبه خانواده با نگهداری 175 نفر از شیر خوارگی تا 18 سالگی فعالیت داردد.
شهرستان یزد بیشترین آمار بچه های بی سرست و بد سرپرست را در مراکز خود دارد.
بهزیستی میبد با سه مرکز موسسه خیریه حدود 40 نفر از بچه های بی سرست و بد سرپرست که بیشتر غیر بومی هستند را تحت پوشش خود دارد.
مرکز شهرستان 104 هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.