به گزارش ایرنا ، محمدکاظمی نسب روز پنجشنبه در آستانه ( هفتم دی 1358) سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1358 در دیدار مسئولان آموزش‌ و پرورش و جمعی از آموزش‌ دهندگان سوادآموزی اظهار داشت: بر اساس اسناد موجود قبل از انقلاب 65 درصد زنان و 55 درصد مردان منطقه بی‌سواد بودند .
وی افزود: یکی از بزرگترین خدمات نظام ، این است خدمات و آموزش را برای مردم در دورترین نقاط محروم کشور فراهم کرد.
فرماندار ابرکوه گفت: در آستانه چهلمین ‌سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نهضت سوادآموزی شهرستان کارنامه بسیار درخشانی را از خود در این ارتباط عرضه کرد.
کاظمی نسب با اشاره به خدمات انقلاب و نظام به مردم یادآورشد: جشن 40 سالگی انقلاب مسلما برکاتی در گسترش آموزش‌های عمومی برای مردم دارد .
همچنین محمدحسین فتاحی کارشناس مسئول نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش‌ و پرورش ابرکوه اظهار کرد: افزایش آگاهی‌های اجتماعی، تمایل خانواده‌ها به تحصیل فرزندان، تبلیغات رسانه‌ای، تشکیل کلاس‌های نهضت و برنامه‌ ریزی آموزش‌ و پرورش و همکاری نهادها ازجمله دلایل افزایش رشد با سوادی است .
وی بیان کرد: هم‌اکنون 64 نفر در دوره تحکیم ، 48 نفر در 2 انتقال و 54 نفر بی‌سواد در دوره سوادآموزی مجموعاً در 29 کلاس با به کارگیری 25 نفر از آموزش‌ دهندگان نهضت سواد امروزی در حال فراگیری آموزش‌ های لازم هستند.
این مسئول بابیان اینکه طبق سرشماری سال 1395، 765 نفر در این شهرستان بی سواد بودند، تصریح کرد: 98 درصد آنها به دلیل مهاجرت افراد غیربومی به ابرکوه و شناسایی نشدن دقیق بی‌سوادان در سال‌های گذشته است.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.