به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد در این مراسم با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: واحدهای دانشگاهی باید همگام و حتی جلوتر از واحدهای صنعتی حرکت کنند.
وی اضافه کرد: متأسفانه در برخی مناطق شاهد هستیم، مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها نتوانسته اند، در این ‌ارتباط رسالت پژوهشی و کمک به صنعت، اقتصاد و جامعه را انجام دهد.
سید حیدر میر فخرالدینی اضافه کرد: توجه به نحوه تحصیل و نیز شکل گیری هرم دانشجویی استان و کشور، از جمله مواردی است که سال‌ های اخیر نگاه ویژه‌ای به آن شده است.
وی اضافه کرد: در قاعده هرم دانشجویی باید « تکنسین‌ها و کارشناسان آچار به دست» قرار داشته باشند، اخیراً به دانشگاه‌های نسل سوم و تقاضامحور مانند دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای شد.
میر فخرالدینی تصریح کرد: دانشکده فنی شهید بهشتی اردکان یکی از مراکز موفق استان است که با کمترین امکانات فعالیت علمی دارد.
این مسئول افزود: سرانه بودجه دانشجویی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای یک‌ سوم دانشگاه‌های عادی است در صورتی‌که 70 درصد کلاس‌ها کارگاهی و عملی است، باید مواد اولیه مورد نیاز کارگاه‌ها برای فعالیت دانشجویان فراهم شود.
به گفته وی این نمایشگاه باهدف معرفی دستاوردهای استادان و دانشجویان، ایجاد اعتمادبه‌نفس در بین آن‌ها و برقراری ارتباط با صنایع گشایش یافت، امیدواریم شروع خوبی برای امور مشترک بعدی باشد و بتوان از پتانسیل‌های داخلی استفاده کنیم.
نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های یادشده به مدت یک هفته برای بازدید عموم و به‌ویژه دانش آموزان دایر است.
در آیین یادشده امام‌جمعه ، معاون فرمانداری اردکان و تعدادی از مسئولان شهرستان حضور داشتند .
در حال حاضر حدود 200 هزار دانشجو در 176 واحد دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور مشغول به تحصیل هستند که 9 مرکز آن در استان یزد قرار دارد.
طی چند سال اخیر تعداد دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای استان به 13 هزار نفر رسید که 15 درصد دانشجویان را تشکیل می‌دهند.
هم‌اکنون یک هزار و 400 دانشجو در 15 رشته شامل 9 رشته در مقطع کاردانی و 6 رشته در مقطع کارشناسی در این مراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان هم در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.