حجت الاسلام سید جواد سلیمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قبل از انقلاب، جوانان بافقی برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان مجبور بودند راهی یزد شده و در این شهر اقامت اختیار کنند.
وی افزود: اما امروز بیش از 10 هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی در رشته های انسانی، ریاضی، هنر، تجربی، و فنی در شهرستان بافق به تحصیل مشغول هستند.
امام جمعه بافق اضافه کرد: علاوه بر این سه واحد دانشگاهی پیام نور، آزاد و دانشگاه جامع علمی- کاربردی با حدود پنج هزار دانشجو در شهر بافق فعال است.
این روحانی با بیان اینکه قبل از انقلاب در مراکز درمانی شهری و روستایی پزشکان خارجی طبابت می کردند تصریح کرد: امروز ده ها پزشک عمومی، متخصص و جراح در بیمارستان بافق و مراکز درمانی در شهر و روستاها به مردم خدمت می کنند.
وی با بیان اینکه قبل از سال 57 جاده بافق به یزد خاکی و پر از دست انداز بود یادآور شد: اکنون دو بانده سازی این جاده در مراجل پایانی قرار دارد ضمن اینکه بعد از انقلاب این مسیر 110 کیلومتری اسفالت شد.
سلیمانی افزود: در حال حاضر تمام مسیرهای روستایی حتی کوچه های داخل روستاها سنگ فرش یا آسفالت شده است.
وی یکی از دستاوردهای عمده نظام اسلامی را برگزاری مراسم نماز جمعه خواند و بیان کرد: هر هفته بر تعداد نمازگزاران این شهرستان افزوده شده و جوانان و نوجوانان در صفوف فشرده اقامه نماز جمعه حضور چشمگیر دارند.
امام جمعه بافق، پیشرفت در زمینه های علمی، اقتصادی، فرهنگی ، ورزشی ،معنوی، عبادی و سیاسی را از مهمترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و گفت: اصحاب رسانه، فرهنگیان، مبلغان دینی و مسوولان دستگاههای اجرایی مسوولیت مهمی در تبیین این دستاوردها، بدون اغراق و سیاه نمایی دارند.
وی خاطر نشان کرد: دشمنان با هوچی بازی و جنجال در پی به حاشیه کشاندن دستاوردهای انقلاب هستند و بنابراین وظیفه همه ما ترسیم و برجسته ساختن 40 سال دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران است.
امام جمعه بافق گفت: در این میان نقش رسانه‌ها در نشان دادن عملکرد مثبت نظام مقدس جمهوری اسلامی بی‌بدیل است زیرا که آن سوی دیگر این ماجرا دشمنان با توسل به رسانه‌های معاند تلاش دارند تا این دستاوردها را کم اهمیت نشان دهند
شهرستان بافق به خاطر داشتن معادن سنگ آهن، سرب و روی، فسفات، اورانیوم و سنگ های زینتی به شهر مهاجر پذیر تبدیل شده به طوریکه هم اینک بیش از چهار هزار نفر غیر بومی در بخش های معدنی به کار اشتغال دارند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.