حسن زارعی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: امسال یکصدمین سال تاسیس سازمان ثبت احوال کشور که وظیفه ثبت وقایع چهارگانه حیاتی برعهده دارد، می باشد.
به گفته وی با توجه به اینکه این سازمان با در اختیار داشتن اسناد هویت و تابعیت فردی و آمارهای حیاتی یکی از ارکان مهم حکومتی و محور برنامه ریزی های کلان اجتماعی محسوب می شود ، شورای فرهنگ عمومی کشور روز سوم دی ماه هر سال به نام روز ثبت احوال تعیین کرده است.
وی در ادامه گفت: جمعیت شهرستان میبد تا پایان آذر امسال 103 هزار و 847 نفر برآورد شده که از این تعداد 53 هزار و 150 نفر مرد و 50 هزار 697 نفر زن هستند.
رئیس اداره ثبت احوال میبد با اشاره به اینکه برآورد جمعیت استان 1 میلیون و 178 هزار و 985 نفر است افزود: نرخ رشد جمعیت کشور 1و 3 دهم ، استان 2 و نیم درصد و میبد 2و 9 دهم درصد است.
این مسئول آمار ولادت در 9 ماهه سال جاری در میبد را یک هزار و 578 مورد عنوان کرد که 826 نفر پسر و 752 نفر دختر بودند و نسبت به مدت مشابه در سال قبل هشت و نیم درصد کاهش داشته است.
وی در ادامه گفت : آمار وفات در 9 ماهه سال جاری در شهرستان میبد 305 مورد بود که نسبت به 9 ماهه سال قبل 9 درصد افزایش داشته است ، همچنین 391 واقعه ازدواج در 9 ماهه امسال روی داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشته است.
رئیس اداره ثبت احوال میبد درخصوص وقایع طلاق رخ داده در میبد با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال تعداد 74 واقعه طلاق در دفاتر شهرستان میبد ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود هفت درصد افزایش داشته است ، گفت : این آمار، واقعی نیست چون آمار ثبتی است که افراد از شهرهای دیگر به خاطر نبودن دفترخانه، در میبد به ثبت رسانده اند.
وی همچنین میانگین سن ازدواج را در مردان 26 و هشت دهم و در زنان 21 و هشت دهم و میانگین سن طلاق را نیز درمردان 36 و در زنان 30 و پنج دهم ذکرکرد و افزود: تاکنون 41 هزار و 82 جلد شناسنامه مکانیزه برای افراد صادر شده و در این ارتباط میبد بعد از یزد، رتبه دوم را دارد.
زارعی در ادامه نام های امیرعلی ، ابوالفضل ، علیرضا ، حسین و امیرعباس برای نوزادان پسر و نام های فاطمه ، زهرا، زینب ، حلما و ریحانه برای نوزادان دختر را پنج نام اول انتخاب شده برای نامگذاری فرزندان توسط خانواده عنوان کرد.
سوم تا نهم دیماه در تقویم تاریخ کشور به نام هفته ثبت احوال نام گذاری شده است.
ثبت احوال در تاریخ 16 آذر 1297 هجری خورشیدی تاسیس و اولین شناسنامه به شماره یک در بخش 2 تهران به نام فاطمه ایرانی صادر شد.
مرکز شهرستان 104 هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.