به گزارش ایرنا ، محسن صادقیان روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه ساماندهی پسماند‌های استان افزود: به دلیل نبود برنامه برای ساماندهی زباله‌های صنعتی در مناطق مختلف استان پراکنده است.
وی خاطرنشان کرد: از سال 93 طرح‌هایی با کاربری پسماند ارائه شد ولی برنامه‌ عملیاتی برای اجرا ارائه نشد، امروز باید تکلیف 100 هکتار اراضی تعیین‌شده برای دفن زباله‌ها به‌ویژه زباله‌های صنعتی مشخص شود.
معاون استانداری یزد تصریح کرد: باید در کوتاه ‌مدت شرکت خصوصی در این منطقه مستقر شود و در مرحله اول و در حین ساماندهی و دفن پسماندها ، تحلیلی از وضعیت و نوع پسماندها را در مدت سه تا چهار ماه ارائه کند.
صادقیان مشخص شدن تولیدکننده پسماند ، نوع ، میزان و جنس و نحوه دفن آن‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: از سوی دیگر سازمان صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های اجرایی دیگر در این راستا موظف هستند تا در جهت ساماندهی زباله‌ها کنترل بیشتری داشته باشند و در صورت تکمیل بانک اطلاعاتی ، برای دریافت نیم درصد مالیات مشخص‌شده در قانون می‌توان اقدام کرد.
وی بابیان اینکه بهترین مکان برای دفن پسماند مرکز استان جاده یزد به طبس است ، خاطرنشان کرد: این مکان در نگاه اولیه 60 کیلومتر از شهرستان فاصله دارد و با تحویل موقت در مرحله اول ، برای دفن پسماندهای صنعتی اقدام می‌شود و در ادامه باید نظارت‌ها افزایش یابد.
این مسئول درباره وضعیت زباله‌های ساختمانی هم گفت: هم‌اکنون تخلیه این نوع زباله‌ها بدون مکان و برنامه مشخصی است و همین موضوع موجب شده تا چهره شهر بیش از بیش زشت شود.
صادقیان تأکید کرد: موفقیت در تمام حوزه‌ها وقتی اتفاق می‌افتد که از ظرفیت بخش خصوصی به‌خوبی استفاده شود و همچنین با هماهنگی و تشکیل کارگروهی موضوع پیگیر شود و آن وقت می‌توانیم شاهد سازمان‌دهی مشکلات مختلف باشیم همان‌گونه که در بحث آب اتفاق افتاد .
وی درعین‌حال اظهار داشت : از حضور سرمایه‌گذار که در بخش ساماندهی پسماند متقاضی باشد استقبال می‌کنیم و تلاش می‌شود و با برنامه زمانی مشخص و بعد از ارزیابی، از توان آن‌ها استفاده شود.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.