به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی عصر سه شنبه در بازدید از اداره منایع طبیعی و آبخیزداری شهرستان افزود: هرآنچه در عرصه های طبیعی وجود دارد نوعی سرمایه و جزو اموال عمومی و ثروت ملی است، باید با برنامه ریزی و همکاری جوامع محلی در حفاظت از آن اقدام کرد.
همچنین رئیس اداره منایع طبیعی و آبخیزداری مهریز از جمله وظایف مهم این اداره را، انجام امور فرهنگی و اطلاع رسانی در حفاظت از عرصه های منطقه و اراضی ملی ذکر کرد.
سید علی باقری خاطر نشان کرد: در این خصوص با همکاری مردم، تشکل ها و دستگاه های اجرایی، کارهای خوبی انجام شده است.
به گفته این مسئول، با تلاش ماموران یگان حفاظت، 10 هزار مترمربع از اراضی ملی دهستان تنگچنار که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود، آذر ماه 1397 رفع تصرف و حصار آن تخریب شد.
باقری تصریح کرد: این اراضی توسط سودجویان در مناطق ییلاقی به عنوان باغ حصار کشی شده بود که با اجرای حکم رفع تصرف، جلو فعالیت سودجویان گرفته شد.
این مسئول گفت: طبق مقررات، هرگونه ساخت و ساز و تصرف اراضی ملی در شهر و مناطق روستایی و ییلاقی ممنوع است و با متخلفان طبق قانون برخورد می شود.
باقری به مردم توصیه کرد که در صورت مشاهده هرگونه تصرف، دیوار کشی، خاکبرداری و گودبرداری در اراضی ملی مورد را با شماره تلفن 1504 اطلاع دهند.
استان یزد، چهار میلیون و 400 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این میزان، 535 هزار هکتار آن مربوط به مهریز است.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.