به گزارش ایرنا هادی مقیمی روز سه شنبه در نشستی با رئیس اداره ثبت احوال شهرستان افزود: ثبت احوال به عنوان متولی ثبت وقایع توانست همزمان با رشد فناوری و بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز نقش به سزایی در تعالی سازمان و ارائه خدمت به مردم و دستگاه های اجرایی ایفا کند.
وی اضافه کرد: مسئولان و کارشناسان می توانند از آمار و اطلاعات این ارگان بهره گرفته ، و از آن در جهت کاهش معضلات و مشکلات استفاده کنند.
فرماندار اردکان تصریح کرد: این سازمان با فروش اطلاعات و بخشی از آمار به بخش خصوصی ، می توانست درآمدزایی بسیار خوبی داشته باشد ، زیرا آمار و اطلاعات نشانگر خیلی مسایل در جامعه است.
فرماندار اردکان گفت: چشم را به روی حقایق نمی توان بست بلکه باید بستری برای فرهنگ سازی ایجاد کرد .
وی با بیان اینکه مسئولان ، مردم و اصحاب رسانه بدانند اگر مشکلی به وجود می آید باید به دنبال ارائه راه حل ها بود نه اینکه به عنوان یک آسیب دولت را محکوم کنند یادآور شد: آسیب ها و مشکلات محصول عملکرد ضعیف همه دولت ها و همه ما از گذشته تا حال است.
مقیمی با بیان اینکه از سال1357 توسعه و رخدادهای خوبی در کشور صورت گرفت، ادامه داد: باید در مقابل مشکلات شجاعانه ایستاد و برای حل آن اقدام کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: مهاجرت‌های غیرقانونی که در دنیا و به‌ ویژه در منطقه خاورمیانه صورت می‌گیرد می‌تواند برای هویت ملی کشورها آسیب‌ زا و بحران‌ زا باشد لذا نقش سازمان ثبت ‌احوال در این زمینه کلیدی و حیاتی است که باید بتواند هویت ایرانی را در این منطقه پرآشوب حفظ کند.
همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان افزود: اهمیت ثبت احوال به این دلیل است که ثبت وقایع چهارگانه مهم زندگی انسان در آن رصد می شود، بنابراین اداره ثبت احوال با زندگی روزمره افراد ارتباط مستقیم دارد.
رقیه کرمانیان با اشاره به نقش ثبت احوال در انتظام بخشی به جامعه گفت: این سازمان برای انتظام بخشیدن به جامعه نیازمند هماهنگی با ادارات دیگر است.
وی تصریح کرد: ثبت احوال از این جهت اهمیت دارد که در حقیقت مرکز آمارگیری دقیق و محلی برای استحکام اسناد بوده و اسناد موجود در آن معرف هویت افراد است.
در این نشست جمال موتاب رئیس اداره ثبت احوال اردکان گزارشی از عملکرد 9 ماهه این اداره ارائه کرد.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان هم در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.