محمود کریمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک روز و هفته ثبت احوال اظهار داشت: از مجموع 750 نوزادی که در این مدت در شهرستان بافق متولد شدند نام امیرعلی و فاطمه در راس قرار دارد.
وی افزود: امیرحسین و علی ، زهرا و زینب هم به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.
این مسوول به وقایه چهارگانه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه شهرستان بافق بدون دفتر خانه ثبت طلاق است گفت: شمار نوزادان این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از چهار درصد افزایش دارد.
کریمیان با بیان اینکه در همین مدت 125 نفر فوت شدند و 117 فقره ازدواج هم به ثبت رسید، بیان کرد: این آمار نسبت به سال گذشته به ترتیب هفت درصد رشد و 12 درصد کاهش نشان می دهد.
وی همچنین جمعیت بالای 15 سال واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی شهرستان بافق را 34 هزار و 650 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد بیش از 14 هزار نفر اقدام به دریافت کارت ملی جدید نکرده اند.
رئیس ثبت احوال شهرستان بافق با اشاره به اینکه کارت ملی قدیمی فقط تا پایان سالجاری اعتبار دارد تاکید کرد: شهروندان بافقی باید هرچه زودتر نسبت به ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.
سوم تا نهم دیماه در تقویم تاریخ کشور به نام هفته ثبت احوال نام گذاری شده است.
ثبت احوال در تاریخ 16 آذر 1297 هجری خورشیدی تاسیس و اولین شناسنامه به شماره 1 در بخش 2 تهران به نام فاطمه ایرانی صادر شد.
مرکز شهرستان 50 هزارنفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.