به گزارش ایرنا، در این جلسه که به‌صورت فصلی به همت هیات فوتبال استان یزد برگزار ‌شد، شرکت‌کنندگان علاوه بر پیوست فرهنگی، به‌ ضرورت ساماندهی مدارس فوتبال پایه، تخصیص بودجه و حضور مسئولان در شهرستان‌ها تأکید کردند.
آن‌ها همچنین بر رعایت کامل مقررات فدراسیون، تدوین و ارسال آئین‌نامه اجرایی مسابقات، برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش‌ افزایی برای داوران و مربیان و برگزاری جلسه هیات فوتبال در شهرستان‌ها را خواستار شدند.
به گفته دبیر هیات فوتبال استان یزد، رویکرد هیات بر محور عنایت به ساماندهی مدارس فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان و داوران و انجام برنامه‌ها طبق آئین‌نامه فدراسیون برنامه ریزی شده است.
صادق شاکری به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی در کنار برنامه‌های فنی و ورزشی به‌عنوان اولویت هیات در سال 1397 اشاره کرد و همکاری مسئولان هیات در شهرستان‌های را خواستار شد.
رئیس هیات فوتبال استان هم گفت: استعدادیابی با ساماندهی مدارس فوتبال و فوتسال ازجمله برنامه‌های محوری سال جاری است که انجام می شود.
عبدالرضا افزود: هم‌اکنون 23 مدرسه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در استان بر اساس مقررات فدراسیون و آکادمی فعالیت دارند ، لذا پیگیری برای کسب مجوز جزو برنامه‌ها مهم است.
وی خاطرنشان کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی، برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقا برای داوران و مربیان در یزد و شهرستان‌ها و تشکیل جلسه هیات در مناطق انجام می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: پیگیری برای اختصاص بودجه، انجام برنامه‌های فوتبال بر اساس مقررات فدراسیون و آئین‌نامه‌ها، تعامل با دستگاه‌های مختلف اجرایی و فرهنگی به‌خصوص اداره کل ورزش و جوانان و برگزاری مسابقات در تمام سطوح سنی پیش‌بینی و بخشی از آن انجام‌شده است.
دستا به اهمیت همکاری ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها با هیات فوتبال به‌عنوان یک کار مهم اشاره کرد و یادآور شد: در سایه همکاری شاهد تحول و موج‌آفرینی در این رشته باشیم.
همچنین رئیس هیات فوتبال اردکان گفت: اگر میزبانی برخی از مسابقات لیگ که جنبه استانی دارد به شهرستان‌ها واگذار شود قطعاً در جلب مخاطبان و ایجاد انگیزه و رقابت‌های سالم مؤثر است.
حسن ابراهیم‌زاده به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در کنار برنامه‌های فنی و ورزشی توسط هیات ها در قالب پیوست مدون فرهنگی اشاره کرد و تحقق آن را خواستار شد.
رئیس هیات فوتبال مهریز هم یادآور شد: صدور پروانه برای تیم ها و باشگاه‌ها به‌خصوص مدارس فوتبال و فوتبال باید با جدیت و همکاری اداره کل ورزش و جوانان یزد و هیات فوتبال پیگیری شود.
علیرضا زارع میرک آباد افزود: اختصاص بودجه برای فوتبال شهرستان‌ها و ساماندهی و نظارت بر کار مدارس فوتبال پایه از جمله مواردی است که باید جدی گرفته شود.
همچنین رئیس فوتبال تفت خاطرنشان گرد: به انجام فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان و داوران در شهرستان‌ها نیاز است .
محمدحسین سبزواری افزود: حضور مسئولان فوتبال استان در شهرستان‌ها و برگزاری منظم مسابقات لیگ طبق آئین‌نامه اجرایی و فدراسیون انجام شود.
همچنین رئیس هیات فوتبال یزد یادآور شد: باید به شهرستان‌ها اجازه داده شود تا برخی دوره‌های آموزشی موردنیاز را برگزار کنند.
مجتبی بیطرف ثانی افزود: برای تقویت فوتبال یزد کارهای سخت‌ افزاری و نرم‌افزاری خوبی انجام شد و مسابقات در برخی سطوح طبق مقررات پایان یافت.
رئیس هیات فوتبال شهرستان خاتم هم توجه به مناطق دوردست و محروم و اختصاص بودجه و تأمین هزینه برای رفت‌وآمد تیم ها را برای رقابت‌ها خواستار شد.
ابوالفضل سلیمان زاده تصریح کرد: برگزاری مسابقات طبق آئین‌نامه و انجام برنامه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی نیاز اساسی است که باید توسط مسئولان استان پیگیری شود.
همچنین رئیس هیات فوتبال بهاباد اظهار داشت: اختیارات فوتبال شهرستان‌ها توسط هیات استان برای انجام مسابقات به‌خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی برای داوران و مربیان بیشتر شود.
محمدرضا قاسمی افزود: هزینه هیات فوتبال بالاست و بودجه‌ای هم نداریم، انتظار می‌رود در این خصوص هیات استان و اداره کل ورزش و جوانان عنایت ویژه داشته باشند.
رئیس هیات فوتبال اشکذر هم به وضعیت استادیوم شهرستان اشاره کرد که رختکن مناسب ندارد و باید اداره ورزش و جوانان و هیات استان برای حل آن همکاری کنند.
محسن بابایی افزود: برای ارتقای سطح علمی مربیان و داوران باید دوره‌های مستمر آموزشی برگزار شود و برخی برنامه‌های استانی به‌صورت متمرکز در شهرستان‌ها انجام گیرد.
رئیس هیات فوتبال میبد به انجام مسابقات طبق مقررات در این شهرستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: باید از پیشکسوتان فوتبال تجلیل شود.
محمدحسین برزگری افزود: مشکل خاصی نداریم ولی برگزاری جلسه هیات فوتبال استان با حضور روسای هیات شهرستان‌ها موجب هم‌اندیشی و هم‌افزایی بیشتر و بهتر می‌شود.
رئیس هیات فوتبال ابرکوه هم از مسئولان فوتبال استان خواست برنامه‌ها بر اساس آئین نامه اجرایی و با جدیت و فراگیری تمام انجام شود.
حسین بزرگری با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در کنار برنامه‌های فنی و ورزشی تحقق آن را در فوتبال استان با برنامه‌ریزی و همکاری خواستار شد.
همچنین رئیس هیات فوتبال شهرستان بافق از اینکه جلسه به‌صورت منظم تشکیل می‌شود قدردانی کرد و بر انجام برنامه‌های فرهنگی ، توجه به استعدادیابی و برگزاری منظم مسابقات لیگ استان قدردانی کرد.
ابوالفضل تفکری افزود: اختصاص بودجه به شهرستان‌ها باید در اولویت هیات شهرستان‌ها قرار گیرد، بدون آن نمی‌توان هیچ فعالیتی انجام داد.
در سال جاری چهار هزار نفر از نونهالان و نوجوانان استان یزد در 23 مدرسه فوتبال و فوتسال جذب و ساماندهی شدند که از این تعداد 17 مدرسه در رشته فوتبال و بقیه در فوتسال در یزد و 9 شهرستان دیگر استان جذب و فعالیت دارند.
همچنین در سال 1396 ، 30 بازیکن یزدی در تمام رده‌های سنی به اردوی آمادگی تیم‌های ملی فوتبال و فوتبال ساحلی دعوت شدند.
از این تعداد چهار بازیکن فوتبال ساحلی به همراه گروه ملی در رقابت‌های جهانی و آسیایی شرکت کردند.
استان یزد با یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، 48 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد و 30 بازیکن فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی در لیگ کشور و 80 بازیکن در لیگ استانی حضور دارند.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.