'جمال موتاب' روز دوشنبه به مناسبت سوم دی ماه سالروز تاسیس ثبت احوال افزود: در 9 ماهه سال جاری تعداد 1373 واقعه ولادت در شهرستان اردکان به ثبت رسید که از این تعداد 707 مورد نوزاد پسر و 666 مورد نیز نوزاد دختر بودند و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 11.2 درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: بیشترین تولد نوزاد در گروه سنی مادران 29 سال به تعداد 110 مورد ثبت ‌شده است، همچنین ولادت‌های حاصل از چندقلوزایی در اردکان 42 مورد بوده است.
این مسئول تصریح کرد: در این مدت 20 مورد چند قلوزایی در اردکان به ثبت رسید که 18 مورد از آن نوزاد دوقلو و 2 مورد هم سه‌ قلو بوده است.
موتاب در ادامه گفت: در سال گذشته 110 هزار سند هویتی مردم شهرستان اردکان وارد سامانه و آرشیو الکترونیکی ثبت ‌احوال شد و ما روزانه به استعلامات مختلفی که از سوی مراجع قضایی، انتظامی، دادگاه‌ها و شوراهای حل اختلاف می‌شود پاسخگو هستیم.
وی در خصوص نام ‌گذاری نوزادان شهرستان اردکان در 9 ماهه امسال گفت: در گروه پسران بیشترین فراوانی نام مربوط به اسامی امیرعلی 35 مورد، علی 31 مورد، حسین 30 مورد، امیرحسین 29 مورد و ابوالفضل 29 مورد بوده است و در گروه دختران نیز نام‌های فاطمه 60 مورد، زهرا 38 مورد، زینب 31 مورد، نرگس 22 مورد و یسنا 19 مورد بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.
این مسئول اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری 231 واقعه وفات در اردکان ثبت ‌شد که 143 نفر از آن‌ها مرد و 88 نفر زن بودند و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8.2 درصد کاهش‌یافته است.
موتاب گفت: در آبان ماه بیشترین آمار فوتی یعنی 30 مورد به ثبت رسیده و در خردادماه امسال کمترین آمار فوتی یعنی 18 مورد ثبت ‌شد، میانگین سن فوت ‌شدگان در اردکان برای مردان 68 سال و برای زنان 70 سال است.
وی یادآور شد: بیماری‌های قلبی عروقی عمده‌ترین علت فوت در اردکان بوده و بیشترین وفات در گروه سنی 75 سال و بالاتر اتفاق افتاده است که 115 مورد و کمترین وفات در دو گروه سنی 6 تا 9 سال و 26 تا 29 سال اتفاق افتاده است که 2 مورد بوده است.
رئیس اداره ثبت ‌احوال اردکان در ادامه با اشاره به روند نزولی ازدواج در سطح کشور گفت: تا پایان آذرماه امسال 320 مورد واقعه ازدواج در اردکان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 35 درصد کاهش داشته و لازم است دلایل آن مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.
وی افزود: همچنین در این مدت، 44 واقعه طلاق نیز در اردکان به ثبت رسیده است که رشد قابل ‌ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.
موتاب ادامه داد: البته نسبت به سایر مناطق در جایگاه پایین ‌تری قرار داریم، میانگین سن ازدواج در ازدواج‌های اول برای زوجه 21 سال و برای زوج 26 بوده است.
وی با بیان اینکه اعتبار کارت‌های ملی که هم‌اکنون در دست مردم است تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد، افزود: از ابتدای طرح صدور کارت هوشمند ملی تا پایان آذرماه امسال 46 هزار و 318 درخواست در شهرستان اردکان به ثبت رسیده که 72 درصد از واجدین شرایط را شامل می‌شود.
موتاب گفت: در شهرستان اردکان 64 هزار و 340 نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که 18 هزار و 22 نفر از آن‌ها تاکنون اقدامی نکرده‌اند.
این مسئول تاکید کرد: این افراد فقط تا پایان سال فرصت دارند که با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به درخواست صدور کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند.
وی اظهار داشت: افرادی که نسبت به ثبت درخواست صدور کارت هوشمند ملی خود اقدام کرده‌اند ولی تاکنون به هر دلیلی کارت خود را دریافت نکرده‌اند هرچه سریع ‌تر به اداره ثبت ‌احوال شهرستان مراجعه کنند.
این مسئول گفت: از ابتدای طرح تعویض شناسنامه‌ های قدیمی تاکنون 41 هزار و 516 جلد شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال صادر شده و این اداره آمادگی دارد این خدمت را به کسانی که شناسنامه خود را تعویض نکرده‌اند ارائه کند.
وی در خصوص آمار سادات شهرستان اردکان عنوان کرد: تعداد 6 هزار و 625 نفر از همشهریان اردکانی از سادات بزرگوار هستند، 2 هزار و 214 نفر از آن‌ها زن و چهار هزار و 411 نفر هم مرد هستند.
موتاب در مورد فراوانی نام خانوادگی در شهرستان اظهار داشت: بیشترین فراوانی نام خانوادگی در اردکان شامل شاکر اردکانی، کمالی اردکانی، هاتفی اردکانی، فتاحی اردکانی و فتوحی اردکانی است که به ترتیب در رتبه اول تا پنجم قرار دارند.
وی گفت: در 9 ماهه امسال 28 مورد تغییر نام و 54 مورد تغییر نام خانوادگی انجام ‌شده است.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان هم در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.