به گزارش ایرنا ، محمدحسین ریاحی عصر شنبه در نشست پانزدهمین کارگروه اشتغال شهرستان ابرکوه افزود: باید بحث کارورزی با توجه به ظرفیت‌های موجود در زمینهٔ ایجاد اشتغال مورد توجه کارفرمایان قرار گیرد.
این مسئول تصریح کرد: باید رویکرد اشتغال در بخش کشاورزی ابرکوه ، با حداقل آب و حداکثر اشتغال باشد، در شهرستان ابرکوه ، علاوه بر کشاورزی ، باید از صنعت گردشگری در اشتغال پایدار با توجه به ظرفیت‌هایی که در صنعت گردشگری است ، استفاده کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به شرایط تحریم حاکم بر کشور تاکید کرد: باید در حوزه کار آفرینی تحولی ایجاد شود که تحریم‌ها را به ظرفیت‌ها تبدیل کنیم و از ظرفیت دانش‌بنیان استفاده کنیم .
امام‌جمعه ابرکوه هم در این نشست به مناسبت حماسه 9دی و 15دی سالروز سفر مقام معظم رهبری به ابرکوه گفت: 15 دی نقطه عطفی برای همیشه تاریخ ابرکوه است .
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی اظهار کرد: ابرکوه ظرفیت‌های مناسبی در زمینهٔ مای مختلف برای ایجاد اشتغال دارد که کارآفرینان در این زمینه باید به ‌تناسب این شهرستان تلاش کنند.
وی با اشاره به معضل بیکاری در این شهرستان تصریح کرد: واحدهای تولیدی و کار آفرینان، اولویت را به نیروهای بومی بدهند و با آموزش‌های لازم زمینه جذب آن‌ها را فراهم کنند.
فرماندار ابرکوه هم در این نشست با اشاره به آمار 14.1درصد بیکاری این شهرستان گفت: با وام‌های پرداخت‌شده و بهره‌برداری از واحدهای تولیدی امیدواریم این رقم تا پایان امسال کاهش یابد.
محمدکاظمی نسب یاد آور شد: امسال 820 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در جلسه کارگروه مصوب شده است که 430میلیارد ریال آن به بانک های عامل معرفی شدند که در این زمینه 170میلیارد ریال به متقاضیان ایجاد اشتغال پرداخت ‌شده است.
وی گفت : با پرداخت این میزان وام اشتغال روستایی و عشایری زمینه اشتغال 252 نفر در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی و دامداری فراهم شده است.
همچنین مدیر عامل صندوق کارآفرین امید استان یزد گفت: امسال برای ایجاد اشتغال افراد جویای کار در شهرستان ابرکوه 24 میلیارد و 130میلیون ریال وام به متقاضیان پرداخت ‌شده است.
محمد امامی اظهار کرد: این مبلغ به 63 نفر برای اجرای طرح‌های کوچک و بزرگ تولیدی، صنعتی، امور خدماتی، کشاورزی و توزیعی ارائه شده است.
هم‌اکنون بیش از 500 کارگاه و واحد اقتصادی، خدماتی، صنعتی، معدنی، تعاونی، کشاورزی و ساختمانی در ابرکوه فعال است که زمینه فعالیت افزون بر پنج هزار کارگر در این واحدها فراهم‌شده است .
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.