به گزارش ایرنا، اباذر غفوری روز شنبه در نشست بررسی راهکارهای جلوگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز و غیراستاندارد با بیان اینکه فرهنگ‌ سازی تنها راهکار در این مورد است، افزود: از تبعات ساخت ‌وساز غیرمجاز در شهر نباید به ‌سادگی عبور کرد.
وی اضافه کرد: امروز ساخت ‌و سازهای غیرمجاز ناهنجاری ایجاد کرد که باید برای رفع این معضل از نظر فرهنگی، فنی و تخصصی بسترسازی شود.
سرپرست شهرداری اردکان با بیان اینکه بهترین نوع مقابله، پیشگیری از وقوع آن است، اظهار داشت: باید عقل‌ گرایی و منطق ‌گرایی را در حل مشکلات و نیز ایجاد اعتماد به کار بندیم.
غفوری تاکید کرد: در بحث ساخت ‌و سازهای ایمن نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتری در این زمینه داریم.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اردکان نیز افزود: جلوگیری از ساخت ‌وسازهای غیرمجاز نیازمند ارائه راهکارهای مناسب است.
شهرام گل تصریح کرد: اگر راهکار مناسبی برای این موضوع از سوی مدیران شهری و دستگاه‌های متولی اندیشیده نشود، نمی ‌توان به شکل مطلوب با این پدیده مقابله کرد.
وی با بیان اینکه این نشست در راستای توسعه و تعالی شهر باشد، خاطر نشان کرد: ظرفیت اردکان بسیار زیاد است و شورای پنجم به دنبال آبادانی و استفاده از این ظرفیت‌ها است.
رئیس سازمان نظام‌ مهندسی اردکان هم گفت: خلأهای قانونی و عدم همراهی دیگر دستگاه‌ها به بهانه تبعات اجتماعی متأسفانه باعث افزایش گسترده ساخت ‌وساز غیرمجاز شده است.
محمد کمالی بیان داشت: فرهنگ عمومی مقاوم ‌سازی و رعایت مقررات ملی ساختمان باید در جامعه نهادینه شود و این مهم با حفظ وحدت فنی بین مردم، مهندسین و رسانه محقق می‌شود.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان هم در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.