به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی با اشاره به وجود مطالب ارزشمند در وصایای شهیدان افزود: بنیاد شهید با همکاری سپاه و خانواده شهدا دراین‌ ارتباط اقدام کنند.
وی ادامه داد: اگر از فضای مجازی، نشریات استانی و محلی برای انتشار وصایا و قرار دادن آن در دست مردم و جوانان منطقه استفاده شود کاری ضروری و تأثیرگذار خواهد بود .
به گفته رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به هر نحوی کار فرهنگی و ارزشی است و همه دستگاه‌ها و تشکل‌ها در قبال آن مسئول هستند.
محی‌الدینی افزود: برای خنثی کردن توطئه‌های فرهنگی استکبار جهانی قطعاً انتشار وصایای شهیدان مؤثر است و نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بود.
همچنین رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مهریز گفت: تاکنون 13 هزار برگ سند زندگانی شهدای شهرستان شامل وصیت‌نامه‌ها، دست‌نوشته‌ها و دفترچه خاطرات جمع‌آوری و برای استفاده در اختیار مردم و محققان گذاشته خواهد شد.
به گفته رضا خانجانخانی، اسناد مربوط به شهدا با همکاری رزمندگان هشت دفاع مقدس، خانواده‌های معزز شاهد و برخی نهادهای فرهنگی و تبلیغی جمع‌آوری، تنظیم و نگهداری می‌شود.
وی هدف از جمع‌آوری اسناد را حفظ آثار برجای‌مانده، حفاظت و نگهداری، انتقال مفاهیم ارزشی به دیگران، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ذکر کرد.
این مسئول از مردم و یادگاران دفاع مقدس برای جمع‌آوری اسناد دعوت به همکاری کرد و یادآور شد: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به مردم ، بررسی و عمل به وصایا و دست‌نوشته‌های شهیدان است.
وی یادآور شد: در حال حاضر 6 هزار نفر ایثارگر شامل 500 خانوار زیرپوشش این نهاد قرار دارند.
همچنین بخشدار مرکزی مهریز گفت: سرکشی به خانواده شهیدان و ایثارگران در روستاها با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی جزو برنامه‌هاست.
مهدی دهقان‌زاده افزود: ترویج فرهنگ شهادت و تکریم خانواده شهیدان از برنامه‌های مستمر فرهنگی است که با همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی در روستاها انجام می‌شود.
روستای میرک آباد با 2 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری شهر مهریز قرار دارد و 20 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
مرکز شهرستان 50 هزارنفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع‌شده و 313 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .
7536/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.