به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی روز پنجشنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان افزود: اینترنت در زندگی قشرهای مختلف مردم نقش کاربردی دارد و نباید در استفاده از آن دچار افراط و تفریط شویم.
وی تأکید کرد: اینترنت مزایای بسیاری ازجمله صرفه‌جویی در وقت ، سرمایه ، کاغذ و تسهیل انتشار اخبار و اطلاعات را در دنیای امروزی دارد .
حسینی بابیان اینکه فضای مجازی علاوه بر اینکه محسناتی دارد معایبی هم ازلحاظ کارکرد دارد ،تاکید کرد: وقتی مشکل اقتصادی نتواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد، متاسفانه جوانان بیکار، بهترین سرگرمی خود را مراجعه به فضای مجازی می‌دانند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی و راهکارهای مقابله با آن یادآور شد: امروز آثار آن در بخش های اقتصادی ، اجتماعی، سیاسی ، فرهنگی و مراودات مردم جای خود را باز کرده است و شاهد هستیم که در فضای جهانی در بخش اطلاعات به مرحله انفجار رسید و همگان را مخاطب خود قرار داده است.
همچنین رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد، گفت: شبیخون و تهاجم فرهنگی سال‌ها است که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان یکی از مسائل مهم کشور مطرح است ولی آن‌طور که باید موردتوجه مسئولان به‌ویژه حوزه فرهنگی قرار نگرفته است.
حجت‌الاسلام رضا شریفی خاطرنشان کرد: فضای مجازی پدیده جهانی و غیرقابل‌انکاری است اما فیلترینگ هم راهکار مناسبی برای کنترل آسیب‌ها نبود و باید در سطح کلان برای آن برنامه‌ریزی و قانون‌گذاری شود.
وی با تأکید بر استفاده صحیح از فضای مجازی تصریح کرد: باید کنترل این فضا را به دست گرفت و در آن فرهنگ غنی اسلام را توسعه و ترویج کنیم.
همچنین رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه اظهار داشت: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن ، راهکار مقابله با جنگ نرم، دفاع از طریق فرهنگ‌سازی است.
سید کاظم فاطمی نسب با اشاره به‌ضرورت انتشار مطالب جذاب در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: در این راستا نحوه فرهنگ‌ سازی، استفاده صحیح از فضای مجازی و بهره‌گیری از پتانسیل کارشناسان بسیار، حائز اهمیت است.
علی فاتحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه هم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که برخی روزنامه‌ها را پایگاه دشمن نامیدند، افزود: امروز، اگر کسانی در ظاهر موجه سرچشمه فساد در فضای مجازی هستند را از بین نبریم، هر چه هم به مخاطبان نحوه استفاده صحیح را آموزش بدهیم، تأثیر چندانی نخواهد داشت.
رئیس اداره آموزش‌وپرورش ابرکوه هم گفت: آن‌قدر که در مجلس برای مسائل مختلف قانون وضع می‌شود ، هرگز برای کنترل فضای مجازی چنین اتفاقی رخ نداد و مسئولان باید بیشتر به این موضوع توجه کنند.
مسلم روحی پناه تصریح کرد: کارشناسان آسیب‌های فضای مجازی را بررسی کنند و برای کاهش ناهنجاری‌ها اقدام عملی انجام دهند.
به گفته بخشدار مرکزی ابرکوه برای کنترل آسیب‌ها علاوه بر ضررهای فضای مجازی باید جنبه‌های مثبت آن نیز به مردم آموزش داده شود.
عباس مهری ادامه داد: امروز افراد زیادی از این فضا برای توسعه کسب‌وکار، درآمدزایی و اشتغال استفاده می‌کنند.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.