به گزارش ایرنا، در این نشست که با عنوان « مردم یزد به روایت تاریخ 'برگزار شد، نویسنده و پژوهشگر ایران گفت: مردم این استان در گذر زمان نماد عینی ایمان، تلاش و اخلاص و فداکاری هستند.
دکتر حسن انوشه افزود: یزدی ها در طول تاریخ با پشتکار و درایت برای موفقیت و رسیدن به تعالی از هیچ کوششی دریغ نکرده و الگویی برای دیگران شدند.
به گفته وی، تاریخ یزد و مردم آن سمبل دین داری، آزاد اندیشی، حافظ ارزش ها، قناعت، ساده زیستی، لطافت روح، زندگی مسالمت آمیز، مهربانی و درستگاری است .
سلسه نشست‌های شب یزد، قرار است به صورت مستمر در آخرین چهارشنبه هر ماه و با توجه به موضوع های متنوع با حضور اندیشمندان و فعالان عرصه‌های مختلف برگزار شود.
کمیته میراث جهانی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) 18 تیر ماه 96 در چهل و یکمین نشست خود درکراکوف لهستان، با اجماع، شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی خود ثبت کرد.
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر آن در فهرست جهانی شامل بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد ثبت جهانی شده است.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یکهزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.